Masinile Google capabile sa se conduca singure au parcurs in total peste 2 milioane de kilometri, iar compania spune ca au fost implicate in numai 14 accidente usoare. Software-ul mai are insa mult de invatat, iar un episod recent este o dovada in aceste sens fiindca masina Google a fost derutata de un biciclist care-si tinea echilibrul la semafor prin miscari limitate. Masina Google, fie a vrut sa accelereze, fie a franat, iar cei doi ingineri din vehicul au notat episodul care va fi extrem de util pentru testele viitoare.
Washington Post a relatat episodul povestit chiar de biciclistul din Austin care facea „track stand” la semafor, tinandu-si practic echilibrul pe bicicleta fara a inainta. Miscarile de mica anvergura facute de ciclistul care-si tinea echilibrul au „derutat” soft-ul masinii Google care fie voia sa accelereze, fie sa franeze. Ciclistul povesteste amuzat ca „dansul” a durat vreo doua minute si masina Google nu a a avansat, iar in vehicul cei doi ingineri se amuzau si notau episodul pe un laptop.
Intamplarea poate fi interpretata in mai multe feluri. Masina autonoma a Google nu este inca pregatita sa faca fata complicatelor situatii din trafic si nu are cum sa „stie” sa interpreteze toate lucrurile neprevazute. Insa tocmai de aceea sunt utile testele, fiindca soft-ul poate fi perfectionat pornind de la aceste episoade.
Partea buna este ca masina Google pune siguranta pe primul loc, iar relatarile locuitorilor din Mountain View, unde Google testeaza mai mult masini ce nu au nevoie de sofer, confirma asta. Cum plastic s-a exprimat unul dintre ei, masina Google „conduce precum bunica” fiindca nu prea depaseste, nu schimba brusc banda, nu accelereaza puternic si nu trece prin locuri unde incape la milimetru.
Google mizeaza pe faptul ca algoritmii nu se plictisesc, nu obosesc si nu sunt nervosi, astfel ca e normal ca aceste masini sa fie mult mai prudente in trafic. In plus, Google a construit soft-ul cu atentie speciala pentru pietoni si ciclisti, de curand fiind adaugata capacitatea masinilor de a recunoaste cand biciclistii semnalizeaza cu mana.