Acasa Porsche Porsche 918 Spyder a reinventat ideea de echipa in cadrul companiei. Invatamintele vor fi aplicate la toate modelele

Porsche 918 Spyder a reinventat ideea de echipa in cadrul companiei. Invatamintele vor fi aplicate la toate modelele

de Adrian Mitrea

Porsche 959 - Porsche 918 Spyder - Porsche Carrera GT (sursa - Porsche)

Porsche 918 Spyder este, pentru cei mai multi dintre noi, o masina incredibil de scumpa si foarte performanta. In cadrul Porsche, insa, este privit ca modelul care a revolutionat sisteme de lucru si care a reinventat ideea de echipa. „Sunt trei arii principale pe care le-a influentat decisiv proiectul Porsche 918 Spyder”, a declarat pentru 0-100.ro Michael Drolshagen, executiv Porsche responsabil de post vanzare. Drolshagen a fost directorul de productie, calitate si logistica in proiectul Porsche 918 Spyder.

„In primul rand, am invatat sa implicam toti oamenii relevanti pentru proiect de la inceput si sa nu-i schimbam! Este ceva complet diferit fata de procesele de cercetare si dezvoltare din prezent. In mod normal avem, de exemplu, oameni de la cercetare si dezvoltare care fac controlul calitatii, apoi ei predau dezvoltarea proiectului grupului de planificare a productiei – ei discuta cum ar trebuie sa aiba loc procesele de productie la furnizorii nostri, discutam calitatea cu furnizorii nostri – apoi predam responsabilitatea si controlul calitatii uzinei in sine. Ce am invatat cu Porsche 918 Spyder a fost sa avem un singur grup de control al calitatii de la inceputul proiectului si pana la final. Nu exista predari, nu exista sincope. Acum vom aplica aceste noi forme de organizare si pentru celelalte modele”, a spus Drolshagen pentru 0-100.ro, la Bucuresti, unde a venit sa-i predea personal lui Ion Tiriac cheia exemplarului Porsche 918 Spyder cu numarul 378.

„Al doilea lucru este ca am avut cateva idei si am dezvoltat noi sabloane de lucru. Spre exemplu, nu mai folosim surubelnite electrice cu cablu, ci unele cu baterii, pentru ca acele cabluri sa nu atinga din greseala masina si sa avarieze in vreun fel vopseaua”, a explicat Drolshagen.

„Al treilea lucru este legat, din nou, de oameni. Implicam muncitorii obisnuiti in proiect inca de la inceput. Nu doar ingineri, ci lucratori, operatori. Ii intrebam si pe ei cum ar fi mai bine sa dezvoltam procesul de productie, ii intrebam chiar si chestiuni legate de culori. In mod normal operatorii intra in proiect cu sase luni inainte de intrarea in productie. Pentru 918 Spyder i-am implicat cu trei ani inainte de a incepe fabricatia, deci aproape de la inceput. Vom face acelasi lucru, de acum inainte, pentru toata gama de modele. Este important ca inginerii sa discute cu muncitorii si sa gaseasca impreuna solutii”, a spus Michael Drolshagen.

Porsche 918 Spyder dispune de un motor V8 pe benzina de 608 de Cai Putere (CP), ajutat de doua motoare electrice de 286 CP, unul pentru rotile din fata si unul pentru cele din spate. Puterea maxima dezvoltata de masina este de 887 CP. Cifrele sunt in continuare impresionante: cuplu maxim cuprins intre 917 si 1.280 Nm (in functie de treapta de viteza) si o turatie maxima de 9.150 rpm pentru motor.

Viteza maxima constructiva este de 354 km/h si de 150 km/h in mod pur electric. Porsche 918 Spyder atinge 100 km/h in 2,8 secunde, 200 km/h in 7,7 secunde si 300 km/h in 22 secunde.

Masina are un consum mixt de pana la 3,3 litri de benzina/100 km parcursi si emisii de CO2 de maximum 79 grame/km. Consumul de energie in kWh pentru 100 km parcursi este 12,5-13 kWh. Autonomia in mod pur electric este cuprinsa intre 16 si 31 km.

Modelul are o greutate de 1.634 kg, rezervor de 70 de litri si portbagaj de 110 litri. Porsche ofera 4 ani garantie pentru masina si 7 ani pentru baterie.

„Avem zece ani in care sa dezvoltam o masina ca aceasta. Altfel ne-am coplesi clientii. Daca am avea in fiecare an o editie limitata… nu ar avea sens”, a declarat Michael Drolshagen, la Bucuresti.

Oficialul Porsche a refuzat sa spuna daca lucrul la urmatoarea super-masina Porsche a inceput deja, din moment ce toate exemplarele Porsche 918 Spyder au fost produse si vandute.

In schimb, Drolshagen a spus ca in cadrul Porsche oamenii cred ca masina electrica reprezinta viitorul si in prezent compania culege date pretioase de la cele doua modele Boxster electrice aflate in circulatie in Germania.

„Ne gandim nu doar la hibrizi, ci si la alte tipuri de motoare, cum sunt motoarele electrice si masinile 100% electrice. (…) Credem ca masina electrica este viitorul”, a spus Drolshagen.

Porsche 918 Spyder este genul de masina exclusivista, produsa in serie limitata, atat pentru a satisface dorintele clientilor bogati, cat si pentru a aduce in productia de automobile noi tehnologii si materiale. Porsche 918 Spyder este un descendent al modelelor Porsche Carrera GT si Porsche 959, iar modelul care va fi lansat in jurul anului 2025 ca varf al tehnologiei marcii sport germane ar putea fi 100% electric.

Porsche 959 - Porsche 918 Spyder - Porsche Carrera GT (sursa - Porsche)

Lasa un comentariu