Acasa Dacia Uzina Dacia-Renault din Maroc se dezvolta in ritm alert. Se fac angajari masive si se adauga noi schimburi

Uzina Dacia-Renault din Maroc se dezvolta in ritm alert. Se fac angajari masive si se adauga noi schimburi

de Vlad Barza

Uzina Renault din Tanger, Maroc (sursa - Renault)

Uzina marocana de la Tanger, care produce Sandero, Lodgy si Dokker, este in expansiune si numarul de angajati va creste cu 1.000 pana in septembrie, numarul total ajungand la 7.000. Uzina de la Tanger este cea mai mare unitate auto de pe continentul african, iar linia care produce Sandero va lucra in trei schimburi. Uzina de la Tanger este aproape de capacitatea sa maxima, iar in acest an va produce 240.000 de automobile. Uzina in care s-au investit 1,1 miliarde euro este asadar un concurent extrem de activ pentru Mioveni.

Uzina de la Tanger a inceput productia in 2012 si in luna mai a acestui an a sarbatorit fabricarea modelului cu numarul 400.000. Anul trecut au iesit de pe liniile de asamblare 174.000 de masini Sandero, Lodgy si Dokker, iar anul acesta se vor depasi 240.000.

Uzina este in plina dezvoltare, noteaza site-ul usinenouvelle.com, iar linia de asamblare pentru Sandero, deschisa in toamna lui 2013, va produce din septembrie in trei schimburi, sase zile pe saptamana.

Planul de dezvoltare implica si o crestere importanta a numarului de angajati de 6.000, cati erai spre finalul primaverii, pana la 7.000 in septembrie.  Mai mult, compania si-a propus sa creasca si ponderea femeilor de la 7% din totalul efectivelor, la 15%, procent extrem de mare pentru tarile musulmane. La nivel mondial femeile reprezinta 18% din angajatii, Renault, insa Romania sta foarte bine aici (32%).

Paul Carvalho, seful uzinei, spune ca dintre toate fabricile constructorului auto, cea din Maroc a imbunatatit cel mai mult calitatea productiei in ultimul an. Marocul nu avea mare traditie pe industria auto si nici multi furnizori, astfel ca in primii doi ani calitatea nu a fost la exigentele mondiale ale Renault. Insa lucrurile tind sa se schimbe si in trei-patru ani aceasta uzina nu doar ca va ajunge la medie, ci isi propune sa fie in topul calitativ al aliantei, alaturi de uzine cu experienta de zeci de ani.

Capitolele la care uzina de la Tanger statea mai rau decat Mioveniul tind asadar sa dispara: calitatea se imbunatateste, iar ponderea componentelor ce vor fi produse local va creste si ea, de la 45%, la 60%, ceea ce inseamna ca productia va deveni tot mai eficienta. Mai mult, Peugeot-Citroen va construi o uzina in Maroc, lucru care va determina mai multi producatori de componente sa se instaleze acolo.

In plus, ramane marele avantaj al salariilor care sunt mult mai mici decat la Mioveni, pornind de la 240 euro/luna.

Lasa un comentariu