Acasa Romania Porsche Romania si Fundatia Comunitara Bucuresti lanseaza un program de responsabilitate sociala prin care vrea sa atraga oameni din arta, design si stiinte exacte

Porsche Romania si Fundatia Comunitara Bucuresti lanseaza un program de responsabilitate sociala prin care vrea sa atraga oameni din arta, design si stiinte exacte

de Adrian Mitrea

Porsche Romania (sursa - Porsche Romania)
Porsche Romania (sursa - Porsche Romania)

Porsche Romania, cel mai mare importator auto din Romania, si Fundatia Comunitara Bucuresti au lansat programul de responsabilitate sociala „Mobilizam Excelenta„, gandit ca o forma de investitie pe termen lung in comunitatea locala. Organizatorii vor selecta, prin apeluri publice, proiecte de revitalizare urbana si initiative care exploreaza inovativ ecologia, economia de resurse si reciclarea, respectiv bursieri care fac performanta in arta, design, sport si stiinte exacte. Bugetul total al programului, la prima editie, este de 396.000 de lei (circa 88.000 euro).

Programul este dezvoltat pe trei directii strategice: Design urban, Eco-inovatie si Excelenta in educatie. Competitiile pentru proiectele inscrise in primele doua directii strategice, Design urban si Eco-inovatie, au fost lansate marti, 26 mai. Competitia pentru bursele de excelenta urmeaza sa inceapa in perioada septembrie-octombrie din acest an.

Directiile strategice ale acestui program au fost validate impreuna cu angajati, clienti si parteneri de afaceri ai Porsche Romania.

Incepand cu 26 mai, sunt invitate sa trimita aplicatii organizatiile, grupurile de initiativa, institutiile sau persoanele interesate sa dezvolte si sa implementeze proiecte de design urban si eco-inovatie. Pentru fiecare dintre aceste directii sunt finantate intre 1 si 5 proiecte, in functie de bugetele propuse de proiectele aplicante. Fondul total de finantare pentru fiecare dintre directii este de 122.000 lei.

In cea de-a doua etapa, incepand cu luna septembrie, programul se va adresa copiilor si tinerilor cu rezultate de performanta in arta, design, sport si stiinte exacte. Acestia vor primi burse de excelenta in cea de-a treia directie strategica a programului, Excelenta in educatie. Bugetul pentru aceasta arie este de 122.000 lei, urmand sa fie selectati intre 3 si 10 bursieri, in functie de nevoile acestora.

Proiectele inscrise si bursierii vor fi selectati cu ajutorul unor comitete independente de selectie. Dupa selectie va avea loc si o campanie publica de votare, online. Proiectele si bursierii cu cele mai multe voturi vor primi fonduri suplimentare, un buget aditional de cate 10.000 lei fiind pus la dispozitia cate unui castigator pentru fiecare directie strategica.

Aplicatiile sunt jurizate de comitete de selectie independente, formate din experti recunoscuti din diferite domenii:

Design urban: Serban Sturdza – presedinte, Ordinul Arhitectilor din Romania, filiala Bucuresti; Marius Marcu-Lapadat – decan, Universitatea de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu”, Facultatea de Design Interior; Mirela Duculescu – istoric al designului, Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti; Camelia Sucu – antreprenor, proprietar Class Living; Camelia Savoiu – consultanta si comunicare, Fondul Roman de Contragarantare; Elis Popescu – fondator Designist.ro; Anelise Moldovan – specialist marketing, Volkswagen – Porsche Romania.

Eco-inovatie: Mihnea Ghildus – echipa de management Prispa si fondator Dizainar.ro; Oana Luca – conferentiar universitar, Facultatea Tehnica de Constructii Bucuresti; Mircea Ilie, Sustainability Leader, Ikea Romania; Elena Badea – Head of Branding, Marketing and Communication, Ernst&Young; Dragos Tuta – Partener si CEO, The CSR Agency; Andra Matzal – editor, Think Outside of the Box; Mugur Parizianu – Consultant Financiar Porsche Romania.

Porsche Romania este cel mai mare importator auto din Romania, companie infiintata in noiembrie 1997 si care apartine de Porsche Holding GmbH cu sediul in Salzburg. Incepand cu martie 2011 Holdingul Porsche a fost inglobat in concernul Volkswagen AG drept una din subsidiarele sale, pastrand insa structurile independente. Compania, cel mai mare jucator de pe piata romaneasca de profil, este importator general pentru marcile Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Autovehicule Comerciale si Das WeltAuto.

Fundatia Comunitara Bucuresti investeste timpul, banii si energia bucurestenilor pentru a crea comunitati care sa asigure cresterea calitatii vietii membrilor. Organizatia colecteaza fonduri de la afaceri locale si persoane particulare pentru a finanta proiecte care stimuleaza initiativa si aduc oamenii impreuna in comunitati. Pana in prezent, organizatia a finantat cu peste 650.000 de lei mai mult de 100 de proiecte ale comunitatilor din Bucuresti si Ilfov. Fundatia Comunitara Bucuresti este parte dintr-o miscare nationala, alaturi de alte 11 fundatii comunitare din tara.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments