Toyota Motor Corporation si Mazda Motor Corporation au incheiat miercuri, 13 mai, un acord pentru a dezvolta un parteneriat pe termen lung, reciproc avantajos. In prima instanta Mazda va beneficia de tehnologiile hibride dezvoltate de Toyota, iar Toyota, la randul sau, va utiliza fabrica Mazda din Mexic pentru a produce automobile compacte (cum ar Mazda3/Toyota Auris). Parteneriatul are insa proiectii pe termen mediu si lung.
„Folosind resursele ambelor companii pentru a completa si pentru a imbunatati reciproc produsele si tehnologiile, colaborarea va genera masini mai atractive, care satisfac nevoile si gusturile diverse ale clientilor din intreaga lume. Va fi formata o echipa comuna care va evalua modul cel mai bun de a utiliza punctele forte ale fiecarei companii. Companiile vor incuraja colaborarea pe o scara larga si semnificativa intr-o serie de domenii, inclusiv tehnologii de siguranta si de mediu avansate”, se arata intr-un comunicat de presa comun.
Presedintele Toyota, Akio Toyoda, a laudat Mazda pentru progresele facute in ultimii ani.
„Dupa cum reiese din tehnologiile SKYACTIV si din designul KODO – Sufletul Miscarii, Mazda a dovedit ca se gandeste mereu la ce urmeaza pentru vehicule si tehnologii, in timp ce reuseste totusi sa ramana fidela principiilor sale de baza in productia de masini. in acest fel, Mazda practica in mod clar ceea ce Toyota indrageste: sa faca masini din ce in ce mai bune. Ma bucur ca cele doua companii pot impartasi aceeasi viziune si pot sa lucreze impreuna pentru a face masinile mai bune. Nu ma pot gandi la nimic mai minunat decat sa aratam lumii – impreuna – ca urmatorii 100 de ani de autoturisme vor fi la fel de distractivi ca primii”, a spus Toyoda.
In acelasi timp presedintele si directorul general (CEO) al Mazda, Masamichi Kogai, apreciaza activitatile de protectie a mediului ale Toyota, sistemul de management al productiei si relatiile stranse cu comunitatile.
„Toyota este o companie care a demonstrat hotararea cu care actioneaza in mod responsabil pe probleme globale de mediu si pentru viitorul procesului de fabricatie in ansamblu. Am, de asemenea, un respect imens pentru devotamentul Toyota in incercarea sa de a construi autovehicule din ce in ce mai bune printr-un proces continuu de inovare. in plus, Mazda se identifica cu modul in care Toyota pretuieste apartenenta sa istorica si toate comunitatile in care este implicata. Nu este de mirare ca sunt foarte stimati de catre acestea. Sper ca, lucrand impreuna pentru a face masini mai bune, putem ridica valoarea automobilelor in ochii consumatorilor, in timp ce, totodata, sa crestem capacitatile de productie ale tinutului nostru nativ, Hiroshima, si in toate comunitatile unde suntem implicati la randul nostru”, a declarat Kogai.
Colaborarea anterioara intre Toyota si Mazda a inclus preluarea de licente de tehnologii hibride Toyota de catre Mazda si productia de automobile compacte pentru Toyota la fabrica Mazda din Mexic, potrivit anunturilor celor doua companii auto.
Toyota si Mazda recunosc ca exista o compatibilitate vadita intre filosofia corporativa Mazda de a aduce bucurie oamenilor prin vehiculele sale si angajamentul Toyota de a face masinile mereu mai bune, precum si cu dedicarea sa catre optimizare la nivel de companie pentru a obtine crestere durabila si pentru a fi cu adevarat competitiva. Acest ultim acord va depasi cadrul traditional de cooperare, cu scopul de a crea un nou set de valori pentru autoturisme, prin colaborarea la scara larga pe termen mediu si lung.
Toyota este liderul mondial al pietei auto, in functie de numarul de autovehicule comercializate, totalizand 10,23 milioane unitati in 2014. Mazda este o marca mult mai mica, cu vanzari de 1,33 milioane unitati in 2014.