Audi a anuntat o noua generatie a motorului sau de 2 litri turbo pe benzina (2. TFSI) si spune ca noul propulsor va echipa urmatorul Audi A4, care va ajunge pe piata pana la finalul acestui an. 2.0 TFSI are acum 190 CP si 320 Nm.
Producatorul auto german spune ca acum se concentreaza pe “rightsizing”, adica spre a oferi cea mai buna combinatie intre putere si capacitatea cilindrica.
Pana acum producatorii auto s-au concentrat pe a dezvolta motoare cat mai mici si cat mai puternice. Este inclusiv cazul Audi, care dezvolta 300 CP din motorul 2.0 TFSI actual (pe modelul Audi S3).
Noua tehnologie utilizata pentru propulsorul de noua generatie este comparabila cu ciclul Miller, noteaza Audi. Majoritatea motoarelor pe benzina folosesc ciclul Otto (dupa numele inventatorului, Nikolaus Otto, care a inventat acest tip de motor in 1867).
Ciclul Miller (inventat de Ralph Miller in 1940) e foarte similar cu ciclul Otto, dar exista doua diferente majore: Un motor Miller se bazeaza pe compresor si lasa valvele de admisie partial deschise in faza de compresie a motorului, astfel incat motorul genereaza compresie mai degraba contra compresorului, nu contra peretilor cilindrului. Acest lucru genereaza o imbunatire a eficientei cu pana la 15%.
Cu toate acestea, Audi spune ca noul 2.0 TFSI are turbina, nu compresor.