Honda CR-V facelift – versiunea imbunatatita a SUV-ul compact japonez – a fost lansata in Romania si are acum motor diesel biturbo de 1,6 litri si 160 Cai Putere (CP). Honda Trading Romania, importatorul local, estimeaza ca modelul CR-V va ramane, de departe, liderul de vanzari al marcii japoneze, pe plan local.
Honda CR-V a primit nu doar cosmetizari, ci si tehnologii noi, odata cu facelift-ul. O premiera in industria auto este, spune Honda, sistemul cruise control (tempomat) cu functie predictiva, care anticipeaza intentiile participantilor la trafic. Denumit i-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control), sistemul monitorizeaza pozitia si comportamentul masinilor situate pe benzile adiacente, dupa care aplica un algoritm pentru a anticipa posibilitatea ca ele sa schimbe banda de mers.
Sistemul se bazeaza pe informatiile primite de la o camera video si un sistem radar. Functia predictiva permite masinii sa reactioneze rapid, sigur si confortabil intr-un scenariu in care sistemele traditionale cruise control isi ating limitele constructive, noteaza Honda.
„In mod uzual, un sistem cruise control adaptiv mentine o distanta constanta fata de masina din fata prin aplicarea franei sau a acceleratiei in functie de viteza de deplasare a masinii monitorizate si setarile aplicate de sofer. Atunci cand o masina intra in raza de actiune a senzorilor de pe o banda laterala, de cele mai multe ori, sistemul clasic aplica franele brusc deoarece noul reper aparut schimba datele setate de sofer relativ la distanta fata de masina din fata”, explica Honda.
Cu scopul de elimina efectele nedorite ale unui astfel de scenariu, sistemul i-ACC dezvoltat de Honda monitorizeaza in mod constant nu doar masina din fata, ci si pe cele din lateral, aplicand un algoritm complex de predictie capabil sa reactioneaze cu pana la cinci secunde inainte de aparitia unei masini pe banda de deplasare, potrivit constructoului auto japonez.
Acest timp „tampon” permite masinii sa scada gradual viteza de deplasare si astfel sa elimine reactiile bruste ce ar putea deranja pasagerii. In momentul in care se aplica frana initiala, un mesaj este afisat in zona cadranelor de bord, pentru a informa soferul de ce masina isi micsoreaza viteza de deplasare. De la acest punct, sistemul va aplica o forta de franare suplimentara pentru a adapta viteza de deplasare cu scopul de a mentine o distanta sigura.
Sistemul i-ACC este un rezultat al colaborarii intre Centrele de Dezvoltare si Cercetare Honda din Europa si Japonia si a fost dezvoltat special pentru piata europeana. Cercetarea care a stat la baza algoritmului complex de predictie a avut loc pe drumurile europene.
Honda CR-V primeste pentru 2015 mici modificari estetice la exterior si interior, iar motorul turbo diesel de 1,6 litri (1.6 i-DTEC) primeste o versiune de 160 CP si cuplu maxim 350 Newton-metru (Nm), precum si o cutie de viteze automata cu noua trepte. Toate acestea doar pe versiunile cu tractiune integrala ale Honda CR-V. Desigur, exista in continuare posibilitatea de a avea masina cu transmisie manuala cu sase trepte.
Propulsorul 1.6 i-DTEC se gaseste si intr-o versiune de 120 CP, insa doar cu tractiune fata. Motorul pe benzina de 2 litri (2.0 i-VTEC) ramane in continuare disponibil pe CR-V, intr-o varianta de putere de 155 CP. Toate motorizarile sunt Euro 6.
Sistemul multimedia Honda Connect a fost revizuit si este compatibil acum cu tehnologia MirrorLink. Honda Connect permite acum conectarea la internet, si conectarea la magazinul cu aplicatii Honda App Center.