Acasa Ford Ford intentioneaza sa produca la Craiova SUV-ul EcoSport, din a doua jumatate a lui 2017

Ford intentioneaza sa produca la Craiova SUV-ul EcoSport, din a doua jumatate a lui 2017

de Vlad Barza

Ford EcoSport (sursa - Ford)

Ford a inceput sa analizeze posibilitatea de a produce un al doilea model la Craiova, fiind vorba de SUV-ul EcoSport, care ar putea fi produs din a doua jumatate a lui 2017. Reprezentantii Ford s-au intalnit luni dimineata, 23 martie, cu premierul Victor Ponta. Productia Ford la Craiova a scazut anul trecut, iar marile sperante ale uzinei stau in EcoSport, un SUV compact care e produs in India, dar care va avea un rol important in strategia Ford de a-si tripla vanzarile europene de SUV-uri. E de asteptat ca o decizie definitiva sa fie anuntata in cateva luni.


„Este vorba despre o intentie si o oportunitate de a produce EcoSport din a doua jumatate a lui 2017 la Craiiova. In industria auto, anuntarea unui model cu doi ani inainte este ceva normal”, a spus, pentru HotNews.ro, Ovidiu Cioroianu, liderul sindical Ford. Mai sunt cateva luni pana sa se ia o decizie clara, mai intai va fi facut un amplu studiu, Ford analizand mai multi factori legati de productie, furnizori si alte aspecte.

Ford cauta de mult timp solutii pentru al doilea model care sa fie produs de uzina craioveana. Initial s-a spus ca ar putea fi vorba de Fiesta, insa apoi a venit in prim-plan SUV-ul EcoSport fiindca Ford anuntase ca viitoarea generatie Fiesta va fi produsa in Germania.

E de asteptat ca intre Ford si autoritati sa se poarte negocieri aprinse, compania cerand de mult timp imbunatatirea infrastructurii rutiere din zona. Relatand subiectul, cotidianul Gazeta de Sud citeaza surse care spun ca Ford ar putea solicita un nou ajutor de stat pentru implementarea acestui al doilea model.

Ford are mari asteptari pe segmentul SUV-urilor, avand ca obiectiv triplarea vanzarilor europene pana in 2018. De la sub 100.000 de SUV-uri vrea sa ajunga la 250.000-270.000 unitati/an, iar la aceasta cifra EcoSport ar putea sa contribuie cu peste 100.000 unitati/an.

Ford va trebui insa sa lanseze o noua generatie EcoSport care sa fie mai atragatoare pentru clientii europeni, modelul din prezent, care se vinde in doar cateva piete mari, gasindu-si 13.000 de clienti anul trecut.

Ford nu a dat detalii despre subiectul discutiilor de la Guvern, insa a confirmat faptul ca au avut loc: „Compania Ford a mentionat in repetate randuri ca isi pastreaza angajamentul privind investitia sa din Romania si ca fabrica din Craiova are un viitor solid. In acelasi timp, am precizat ca se cauta oportunitati de a introduce noi produse la Craiova, insa in acest moment nu avem nimic nou de adaugat”.

Ford B-MAX s-a lansat in martie 2012, iar in 2013 vanzarile au trecut de 67.000 unitati, insa anul trecut, in toate lunile, livrarile au fost sub nivelul din 2013. Cea mai buna luna de vanzari a fost martie 2013, cand s-a depasit pragul de 8.000 de unitati, in timp ce anul trecut tot luna martie a fost cea mai buna, cu un total de peste 7.500 de unitati. Din iunie, insa, cifrele au tot scazut si nu au mai depasit 5.000 unitati, iar in decembrie totalul a fost de 3.100 unitati.

In aceste conditii de cerere tot mai slaba nu e de mirare ca au fost atatea intreruperi ale productiei la uzina din Oltenia.

Pe fondul vanzarilor sub asteptari Ford Romania a anuntat in noiembrie 2014 ca vrea sa renunte la aproximativ 680 de angajati, in prima faza printr-un program de plecari voluntare. La inceput de martie, compania anunta ca a salvat aproximativ 170 de locuri de munca, astfel ca numarul angajatilor s-a redus cu aproximativ 500.

Programul de plecari voluntare a fost deschis in perioada 19 noiembrie 2014-18 decembrie 2014. Programe similare de plecari voluntare au avut loc si in 2013 si 2012, cand au plecat aproximativ 400 de oameni in fiecare sesiune (800 oameni in total).

La uzina din regiunea Tara Galilor s-a anuntat in februarie renuntarea la 200 de angajati cu contract pe perioada determinata, acestia urmand sa inceteze lucrul in aprilie. Uzina Bridgend are 2.200 de angajati care produc motoare ce ajunga la Ford, Jaguar si Land Rover, iar angajatii de acolo isi pun toate sperantele intr-un nou motor pe care Ford l-ar putea aloca uzinei in cateva luni.

Ford EcoSport (sursa - Ford) 00aFord EcoSport (sursa - Ford)

Lasa un comentariu