SEAT este una dintre cele mai „sterse” marci din Grupul Volkswagen, din cauza vanzarilor slabe si a experimentelor neinspirate din trecut. Insa marca spaniola are planuri mari sub conducerea unui neamt si va lansa doua SUV-uri in urmatorii ani, un al treilea avand ceva sanse sa fie scos pe piata in 2020, inspirat de conceptul expus in prezent la Geneva, denumit 20V20, SEAT a suferit si fiindca depinde enorm de piata europeana, unde vanzarile marcii au fost de 327.000 de masini anul trecut, cu 25% mai putin decat in anul de maxim 2000.
SEAT, parte a Volkswagen Group, a pierdut in total 1,4 miliarde euro in ultimii opt ani si marca nu are o imagine prea grozava si din cauza unor experimente nereusite precum Exeo, un Audi A4 mai vechi caruia i s-a pus sigla SEAT.
Gama marcii are un mare minus: lipsa SUV-uirilor in contextul in care crossover-ele mici de oras stil Renault Captur sau Peugeot 2008 se vand excelent.
Ei bine, in 2016 va fi prezentat un SUV de clasa C, in 2017 va veni unul de clasa B, iar in 2020 exista sanse sa ajunga in productie un al treilea crossover SUV mai mare ce va avea la baza conceptul 20V20 prezentat acum la Salonul Auto de la Geneva.
Jurgen Stackmann, CEO al SEAT, a spus pentru Top Gear UK ca productia unui SUV bazat pe 20V20 ar fi fezabila si inainte de 2020 fiindca exista platforma MQB a Volkswagen si pe masina ar putea fi montate fie motoare TDI, fie TFSI, de pana la 300 CP. Insa seful marcii spune ca SEAT nu se va grabi cu scoaterea unui astfel de SUV, ci intai asteapta reactia pietei si, daca va fi sa dea unda verde planurilor de productie, dealerii vor trebui intai pregatiti pentru comercializarea unei astfel de masini de mari dimensiuni.
SUV-ul are 4,7 metri lungime, fiind cam cat un Audi Q5, iar oficialii marcii spun ca prezentarea lui atat de departe de posibilul an al fabricatiei se vrea a fi o promisiune si o dovada de incredere ca marca va ajunge acolo unde isi propune. SUV-ul are in versiunea concept tehnologie la Samsung la interior.
Stackmann promite insa ca SEAT nu va face cu acest SUV mare greseala pe care a facut-o cu Exeo, un Audi A4 ce a primit sigla Seat. Exeo s-a vandut atat de slab incat a fost scos din productie in mai putin de sase ani, vanzarile totale fiind de sub 60.000 in Europa. Ca si comparatie, in acelasi interval Ibiza si-a gasit peste 800.000 de clienti.
SEAT a vandut in Europa 327.000 de masini anul trecut, avand 2,5% din piata. Cel mai slab an de vanzari a fost 2012, cu 261.000 de unitati, iar cel mai bun a fost 2000, cu peste 430.000 masini.