Renault a lansat la Salonul Auto de la Geneva (5-15 martie) SUV-ul compact Kadjar, model de la care marca are asteptari foarte mari. Multe dintre elementele de design ale Kadjar au fost create la Bucuresti, iar schita castigatoare pentru noul design i-a apartinut unui roman: Victor Sfiazof. Kadjar va ajunge in Romania la vara.
Renault are sase studiouri de design in lume, unul dintre ele fiind la Bucuresti. Pentru fiecare viitor model sunt organizate concursuri de design intre studiouri, iar pentru cel mai nou model, Kadjar, Bucurestiul a avut un rol esential, atat la designul exterior, cat si prin faptul ca schita castigatoare ii apartine unui roman. Se numeste Victor Sfiazof, este din Satu Mare, a absolvit facultatea la Cluj si lucreaza din 2008 la Renault.
„Kadjar este un proiect international, dar s-a lucrat la masina si din Bucuresti, totul fiind coordonat de Technocenter Paris. Schita care a fost aleasa intial a fost creata de un roman si am lucrat mult pe ea in studio in colaborare cu Technocentre si cu ingineria Nissan”, a spus pentru HotNews, seful centrului de design Renault din Bucuresti, Jeoff Gardiner.
Romanul a avut un rol esential in crearea masinii „A facut schita castigatoare, dar nu a putut urmari intreaga dezvoltare a masinii pe mai departe, fiindca a stat in Romania. Vine un punct cand vehiculul trebuie dezvoltat in stransa colaborare cu inginerii si cu strategii de produs, iar in acele etape el nu a fost implicat, insa nu e nicio indoiala ca fara contributia lui Victor, Kadjar nu ar fi aratat cum a arata azi”. a spus Laurens van den Acker, designerul sef al Renault. Designer-ul sef care a dus proiectul la bun sfarsit a fost Bertrand Grisard, care s-a ocupat si de Captur.
Renault are in gama un crossover compact, Koleos, construit in Coreea de Sud, insa vanzarile acestei masini au fost mici in Europa (sub 10.000 de unitati anul trecut). Kadjar este sansa Renault sa urce pe podiumul SUV-urilor compacte (dupa Nissan Qashqai si Volkswagen Tiguan), obiectivul find ca vanzarile sa depaseasca 100.000 de unitati in 2016.
Kadjar are multe in comun din punct de vedere tehnic cu Qashqai, lucru care ii va permite marcii franceze sa faca economii serioase. Masina este putin mai lunga si mai lata decat Qashqai si va incepe sa intre in luna iunie pe pietele europene.
Numele Kadjar vine de la Kad- (quad, un vehicul cu patru roti care poate ajunge oriunde, si -jar care provine de la cuvintele frantuzesti agile (agil) si „jaillir” (a tasni). Renault spune ca numele vrea sa aduca un aer exotic care sa sugereze aventura si descoperirea de noi orizonturi.
In plus, initiala K e gandita sa indice robustetea, iar modelul se poate integra si ca nume cu celelalte doua crossovere din gama: Koleos si Captur.
Numele aminteste de „Kanjara” – nume vehiculat cu ani in urma pentru SUV-ul Dacia, inainte ca denumirea Duster sa fie confirmata.
Renault spune ca noul crossover compact va fi pozitionat intre Captur si Koleos si va fi vandut in Europa din aceasta vara, apoi Africa, tarile din Bazinul Mediteranean si apoi si in China.
Renault Kadjar va fi disponibil atat cu tractiune fata, cat si cu tractiune integrala. Masina are 4,45 metri lungime, 1,84 metri latime si 1,60 metri inaltime si va fi produsa in uzina Palencia din Spania, dar si in Wuhan (China), fiind primul model Renault fabricat acolo, pentru piata locala (din 2016). Volumul portbagajului este de 472 litri.
Kadjar este construit pe arhitectura de vehicul CMF dezvoltata de Renault si Nissan. CMF este „sparta” in trei segmente: CMF-A (pentru masini mici), CMF-B (masini compacte) si CMF-C/D (masini din gama superioara). Kadjar tine de ultima platforma, care a fost dezvoltata in ultimii patru ani.