Dacia prezinta pe 3 martie la Salonul Auto de la Geneva (5-15 martie pentru public) editii limitate aniversare ale tuturor modelelor din gama, ocazia fiind implinirea a zece ani de cand masinile marcii se vand in Europa de Vest. Nu este vorba de noi generatii ale modelelor si nici de facelift, ci de versiuni cu dotari speciale si cu diverse ornamente la exterior, laitmotiv-ul fiind culoarea albastra.
Practic se implinesc zece ani de cand masinile Dacia se vand si in Europa de Vest. Anul trecut s-a implinit un deceniu de la lansarea Logan in tara, iar Dacia a lansat o editie aniversara „Logan 10 Ani”. Ei bine, la Geneva, Dacia face o miscare similara, prezentand o editie limitata aniversara care se „aplica” pentru toate modelele din gama.
Atat la exterior, cat si la interior, va domina culoarea albastra, traditionala pentru marca. Spre exemplu albastru se va regasi si pe tapiterie, pe centuri si pe covorase.
Toate versiunile au la baza echiparea de top a Logan, Laureate, si fata de variantele obisnuite ale modelelor vor fi diferite ornamentele pentru portiere, baghetele barei de protectie, dar si o serie de alte elemente. Vor fi prezente si jante din otel cu capace din plastic cu aspect Dark Metal, care imita jantele din aliaj usor.
Toate modelele vor dispune si de sistemul de navigatie Media Nav Evolution.
Vanzarile Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piata fiind Franta, cu aproape 105.000 unitati, in timp ce in Romania livrarile au avansat cu 19%, la 29.625 de unitati, echivalentul unei cote de piata de 31,2%.
Cel mai bine vandut model a fost Sandero, cu 169.000 de unitati, dintre care 80% au fost livrate catre Europa Occidentala. Pe locul al doilea ca vanzari se afla Duster, cu 160.318 unitati comercializate, iar Logan si-a gasit 100.000 de clienti.