Motorul turbo diesel Mercedes-Benz cu cod 651, care are o capacitate cilindrica de 2.143 centrimetri cubi (cc) genereaza o rechemare in service majora, pentru 18 modele ale marcii. Problemele se refera la intinzatorul de lant al distributiei motorului. Iata lista completa cu masini vizate de rechemarea in servic, pentru piata romaneasca.
In prima instanta este vorba despre 761 masini cu nume de cod 166 (ML), 172 (SLK), 204 (Clasa C), 205 (Clasa C), 207 (Clasa E Coupe), 212 (Clasa E), 218 (CLS), 221 (Clasa S), 222 (Clasa S), 117 (CLA), 156 (GLA), 176 (Clasa A) si 246 (Clasa B).
La toate acestea, echipate cu motorul 651, este posibil sa fi fost montat un inel de etansare necorespunzator la intinzatorul de lant al motorului. Acest lucru ar putea duce la pierderi de ulei, punand in pericol mediul inconjurator, siguranta traficului si defectarea motorului in sine.
Operatiunea de reparatie este gratuita si consta in inlocuirea acelui inel si dureaza intre o ora si doua ore si jumatate.
Din acelasi motiv sunt rechemate si 853 unitati Sprinter si 187 masini Vito, noul Vito, Viano si Clasa V. Toate acestea echipate tot cu motorul 651.
In total este vorba despre 1.801 masini de pe piata din Romania.
Pana acum, in 2015, alte rechemari in service, in Romania, au fost facute de Opel si Volkswagen. AICI poti vedea toate campaniile de rechemare facute de producatorii auto, pe piata din Romania.
2 comentarii
Am un sprinter 2012 model 316 motor om 651sa inteleg ca o sa am prob cu motorul asta???
Cam asa s-ar parea. Vezi http://australiancar.reviews/mercedesbenz_OM651.php la sfarsitul articolului, https://www.automotivespace.it/eng/mercedes-benz-and-the-om651-case/ (inclusiv comentariile) si daca google „om651 engine problems” lucrurile nu arata deloc roz considerand ca mercedes e masina de lux cu costuri de intretinere de lux.