Acasa Tehnologie Uber, aplicatia care a bagat spaima in taximetristi, spune ca poate crea 50.000 de locuri de munca in Europa in 2015

Uber, aplicatia care a bagat spaima in taximetristi, spune ca poate crea 50.000 de locuri de munca in Europa in 2015

de Vlad Barza

Travis Kalanick (sursa - speakerpedia.com)

Uber, aplicatia care permite aproape oricarui sofer sa devina taximetrist, promite prin vocea CEO-ului Travis Kalanick ca poate crea 50.000 de locuri de munca in Europa anul acesta, ca parte a unei expansiuni fara precedent. Uber a fost intens criticata in ultimele saptamani din cauza unor incidente cu soferii sai, dar si din cauza ca se lanseaza in multe orase fara a-i pasa de legislatia din domeniul taximetriei. Travis Kalanick a indulcit tonul fata de taxi-urile clasice si spune ca unele legi au scopul lor, dar Uber poate fi o solutie in locurile cu somaj mare. Uber isi pregateste si intrarea in Romania unde a inceput recrutarile pentru filiala din Bucuresti.

La o conferinta de tehnologie in Munchen, Travis Kalanick a spus ca Uber poate scoate 400.000 de masini de pe drumurile europene in 2015 si poate duce la crearea a 50.000 de locuri de munca. Practic, ar insemna ca 400.000 de soferi ar fi convinsi sa isi lase masinile acasa, atrasi de tarifele mici ale Uber in orasele lor. Cei de la Uber spun ca multi soferi vor vedea ca folosirea serviciilor companiei e mai ieftina decat detinerea propriei masini. Evident ca foarte multa lume nu are de ce sa fie de acord cu aceasta comparatie.

Seful Uber a indulcit tonul in ultima vreme, renuntand la criticle dure aduse autoritatilor de reglementare, dar si taximetristilor. Acum spune ca e usor sa spui despre aceste legi ceva negativ, insa admite ca au si aceste legi scopul lor.

Uber a fost interzisa de justitie in mai multe orase din SUA si Europa, dar cel mai grav este in India, unde un sofer al companiei a violat o clienta. Cazul a starnit un urias scandal, punandu-se la indoiala modul de selectie a soferilor de catre companie.

Uber a promis ca va inaspri procesul de selectie pentru a fi redus la minimum riscul ca un sofer cu trecut sumbru sa transporte pasageri prin oras. Firmele clasice de taximetrie au chemat Uber in justitie pe motiv ca le face concurenta neloiala, fiindca soferii Uber nu trebuie sa plateasca autorizatiile pe care un sofer clasic de taxi trebuie sa le plateasca.

Compania spune ca o duce bine in Europa, unde a creat anul trecut 7.800 de locuri de munca in Londra si 3.500 in Paris, acestea fiind cele mai mari orase unde e activa, din cele cateva zeci unde e prezenta pe continent.

Seful Uber spune ca expansiunea companiei este pusa sub semnul indoielii in Franta, Germania si Spania unde au fost o serie de interdictii. Exemple pozitive pentru Uber sunt orase precum Helsinki, Bruxelles si orase olandeze, seful companiei referindu-se la acestea ca locuri care „promoveaza o legislatie progresiva”. Kalanick a fost mult mai retinut in criticile la adresa adversarilor Uber, mentionand insa ca un sofer ar trebui lasat sa lucreze pentru mai multe companii de transport.

Despre Uber

In 2009, doi antreprenori americani – Garrett Camp si Travis Kalanick – fondau Ubercab, o aplicatie despre care spuneau ca va revolutiona transportul urban. Atunci putini i-au crezut, insa acum Uber a ajuns sa duca la proteste pe scara larga, la blocarea oraselor si la interventia autoritatilor care se vad nevoite sa modifice legislatia taximetriei. Dar Uber a ajuns sa fie estimata ca ar valora peste 40 miliarde dolari, suma dubla fata de cat a platit Facebook pentru WhatsApp, aplicatie cu 450 milioane de utilizatori.

Taximetristii din SUA si cei europeni sunt furiosi de introducerea aplicatiei care face, spun ei, concurenta neloiala. Taximetristii profesionisti spun ca soferii Uber nu trebuie sa se conformeze legilor de profil, nu trebuie sa plateasca taxele specifice taximetriei si nici nu le trebuie vreo licenta. Asta le ofera din start avantaje mari.

Lasa un comentariu