Acasa SEAT SEAT Leon ST CUPRA, primul break spaniol de inalta performanta

SEAT Leon ST CUPRA, primul break spaniol de inalta performanta

de Adrian Mitrea

SEAT Leon ST CUPRA (sursa - SEAT)

SEAT a prezentat Leon ST CUPRA, adica varianta de inalta performanta a lui Leon, pe o caroserie break, dedicata familistilor care nu vor compromisuri in ceea ce priveste dinamica masinii. Leon ST CUPRA este cu 0,2 mai lent pana la 100 km/h fata de versiunea in cinci usi si va concura pe piata cu Ford Focus ST break, in contextul in care oferta de break-uri sportive de clasa compacta este foarte redusa.

Spre deosebire de celelalte variante Leon CUPRA (cu trei si cinci usi), care pot avea motor de 2 litri turbo pe benzina de 265 CP sau 280 CP, versiunea de caroserie break va fi oferita exclusiv cu declinarea mai puternica a prpulsorului, 280 CP. Transmisia poate fi manuala cu sase viteze sau automatizata (DSG) cu sase trepte. Varianta cu DSG are nevoie de 6.0 secunde pentru a atinge 100 km/h, iar versiunea manuala necesita 6,1 secunde.

Portbagajul are o capacitate de 587 litri, extensibila pana la 1.470 litri, fata de 380/1.210 litri cat ofera versiunea cu cinci usi.

Printre echipamentele de top livrate in echiparea standard se numara sistemul DCC pentru controlul dinamic al sasiului, diferentialul fata, electronic, directia progresiva, CUPRA Drive Profile si farurile cu tehnologie LED, a anuntat Seat.

Noua generatie a sistemului DCC pentru controlul dinamic al sasiului, creata special pentru CUPRA, dispune de o sensibilitate mai mare si timpi de reactie redusi, si adapteaza sasiul in cateva milisecunde la conditiile curente. Acelasi lucru se aplica si pentru preferintele soferului – CUPRA Drive Profile permite o personalizare extinsa a tinutei de drum.

Noul diferential de pe puntea fata imbunatateste semnificativ tractiunea si manevrabilitatea acestui automobil cu tractiune fata. Sistemul utilizeaza mai multe placi, actionate hidraulic si controlate electronic. Forta maxima de blocare este de 1.600 Nm si, in cazuri extreme, tractiunea poate fi transmisa in proportie de 100% catre o singura roata. Diferentialul este integrat in toate sistemele implicate in manevrabilitate, precum ESP si EDS. Acesta nu imbunatateste doar tractiunea, ci elimina si efectul torque steering. Mai mult, controlul subtil pe care-l exercita nu are niciun impact negativ asupra modului in care soferul simte directia.

De asemenea oferita ca dotare standard, directia progresiva imbunatateste manevrabilitatea noului Leon CUPRA. Soferul resimte precizia si relaxarea cu care se manevreaza sistemul de directie, printr-o miscare mai putin ampla a directiei, reducand numarul de schimbari de priza, mai ales in timpul manevrelor de virare si parcare. Directia noului Leon CUPRA functioneaza cu un raport progresiv prin intermediul zimtilor variabili de pe cremaliera.

Sistemul ESP a fost dezvoltat si mai mult pentru CUPRA si astfel permite abordarea unui stil de condus foarte sportiv, pastrand in acelasi timp in totalitate siguranta in functionare. Pentru utilizarea foarte dinamica, precum pe un circuit de curse, acesta poate fi dezactivat in doua etape – prima etapa dezactiveaza controlul tractiunii si pune sistemul ESP in modul sport, permitand derapaje mai mari. A doua etapa dezactiveaza complet sistemul ESP.

CUPRA Drive Profile permite adaptarea caracteristicilor noului Leon CUPRA pe o plaja larga, in asa fel incat sa raspunda preferintelor individuale ale soferului. Pe langa modurile Comfort si Sport, modul CUPRA a reprezentat, desigur, un punct central pentru inginerii din Martorell. Raspunsul la actionarea pedalei de acceleratie este foarte sensibil in aceasta setare, in timp ce transmisia DSG functioneaza in modul cel mai sportiv de schimbare a treptelor de viteza, iar actuatorul de sunetsuporta toata gama de tonuri ale motorului supraalimentat. Sistemul DCC de control dinamic al sasiului, directia progresiva si diferentialul de pe puntea fata, functioneaza, de asemenea, cu setarile cele mai sportive.

CUPRA 280 se diferentiaza din punct de vedere vizual de versiunile de 265 CP prin jantele sale unice, de 19 inch, cu finisare de culoarea titanului, prin Pachetul Aerodinamic, care include un eleron pe marginea din spate a plafonului, inscriptia CUPRA pe etrierele de frana si carcase negre pentru oglinzile retrovizoare exterioare. Ornamentele din cockpit-ul acestei versiuni sportive sunt finisate in negru lucios (sau, alternativ, in crom clasic).

Scaunele sport acoperite cu Alcantara, volanul CUPRA si sistemul Media System Plus cu ecran tactil color, de 5,8 inch, se numara printre dotarile standard de la interior, adaugandu-se la lista cuprinzatoare de dotari de baza a modelului Leon FR. O caracteristica particulara a interiorului CUPRA este iluminarea ambientala. LED-urile din panourile usilor subliniaza conturul designului interior si accentueaza senzatia premium pe care o da compartimentul pasagerilor. in acelasi timp, iluminarea ambientala ofera ocupantilor posibilitatea de a se orienta mai bine si o senzatie si mai pregnanta de spatiu mare. Culoarea LED-urilor poate fi adaptata prin intermediul CUPRA Drive Profile – acestea stralucesc rosu in modul CUPRA, iar setarea standard este cu alb.

0-100.ro a publicat in februarie un test drive cu Leon CUPRA. Poti reciti articolul original AICI sau urmari doar varianta video, mai jos, cu mentiunea ca in urma cu un an nu era confirmata versiunea break si deci singura disponibila in Romania pana acum a fost varianta cu cinci usi. Len ST CUPRA (break) va incepe sa fie comercializat si in Romania din primavara acestui an.

SEAT Leon ST CUPRA (sursa - SEAT)

SEAT Leon ST CUPRA (sursa - SEAT)

Lasa un comentariu