Aveti in fata Ford Focus, generatia a treia – o masina foarte reusita, dupa cum arata vanzarile: Focus este cel mai bine vandut automobil din lume, iar pe pe sfarsit de 2014 a fost lansata o versiune puternic restilizata si consistent imbunatatita. Asadar, exprimarea „noul Focus” folosita de oficialii Ford nu e doar marketing gol, ci include substanta si atentie pentru detalii aproape sinonime cu excesul de zel.
Interiorul masinii este acum complet nou. Au fost pastrate doar instrumentele de bord neschimbate, insa volanul, comenzile de pe el si toate butoanele de pe consola au fost reproiectate pentru a fi mai usor de folosit, iar aspectul sa fie mai curat, mai putin incarcat. Kinetic Design in cea mai rafinata forma. Toate aceste schimbari sunt de bun augur si Ford Focus a facut pasi extrem de mari spre a fi o masina ireprosabila.
Sistemul de directie se remarca foarte placut. E usor de actionat si poti face manevre de virare si evitare cu mai putine miscari din maini. Dupa Porsche si BMW, Ford face sisteme de directie foarte placute si bine echilibrate.
In cazul motorului 1.0 EcoBoost (125 CP) antifonarea a fost mult imbunatatita, astfel ca nu auzi motorul, indiferent de turatie, chiar si spre 4.000-5.000 de rotatii pe minut (rpm) nu se aude si tu, soferul, iti permiti sa-l exploatezi corespunzator fara sa ai senzatia ca huruie si ca il strici din cauza supraturatiei. Dezavantajul vine imediat, la pompa, consumul fiind evident mai mare.
Pe langa 1.0 EcoBoost am condus si 1.5 EcoBoost, motor produs si el la Craiova. E turbo si dezvolta 150 CP. Ambele merg excelent si imprima o dinamica placuta masinii. Doar consumul sare in aer, aceste motoare nefiind atat de economice cum spune Ford. Ca sa obtii un consum real trebuie sa mai adaugi cel putin 3 litri la consumul mediu declarat pentru 100 de kilometri. E singura critica serioasa pe care i-o pot face noului Focus. Chiar si asa, prefer oricand un motor care se simte vioi in locul unuia „lesinat”, chiar si cu pretul unui consum mai mare decat cel asteptat.
Pe Ford Focus facelift debuteaza in premiera SYNC II, sistemul multimedia al Ford cu asistent personal, dezvoltat impreuna cu Microsoft. Acum SYNC are un ecran tactil de 8 inch, care arata foarte bine si e foarte usor de folosit. Cel mai important lucru este ca acum SYNC poate recunoaste mult mai multe comenzi vocale si cu tot felul de accente, indiferent din ce tara provii.
In concluzie, Ford Focus a primit atat de multe schimbari incat poate fi numit chiar „noul Focus”: are un interior complet nou, noi faruri si stopuri, capota noua si bare de protectie redesenate, insonorizare mai buna, directie mai precisa, suspensii mai echilibrate si un sistem multimedia nou. Nu e doar un banal facelift, e o schimbare semnificativa in bine.
Focus are preturi de lista care pornesc de la 16.450 euro cu TVA, iar pe la 20-22.000 euro iti poti cumpara o versiune excelent echipata, performanta si aratoasa. O lista completa cu preturi, dotari si specificatii poti vedea AICI. Daca planuiesti sa iti cumperi o masina compacta (sedan, cu cinci usi sau break), n-ar fi rau sa mergi la dealerii Ford sa conduci noul Focus. Nu costa nimic si ai sansa sa intalnesti o masina de care sa te indragostesti din prima!