Acasa Siguranta Auto Takata, compania nipona care a produs milioane de airbag-uri defecte, renunta la presedinte si reduce salariile unor manageri de top

Takata, compania nipona care a produs milioane de airbag-uri defecte, renunta la presedinte si reduce salariile unor manageri de top

de Vlad Barza

(sursa - 6 abc.com)

Takata, compania japoneza din cauza careia au fost rechemate 20 de milioane de masini de la zece marci auto, a renuntat la presedintele sau si reduce salariile unor manageri de top, scrie Financial Times. Compania este in centrul unui scandal urias pe motiv ca a raspuns greu criticilor, nu are piese de schimb pentru a repara problemele si grupul a admis ca airbag-urile aveau probleme la 13 milioane dintre cele 20 de milioane de masini rechemate.

In aceste conditii, elvetianul Stefan Stocker si-a dat demisia din functia de presedinte al Takata, dar va ramane membru al board-ului, insa cu un salariu redus cu 20-30%, la fel cum se va intampla si cu altii membrii ai board-ului.

Shigehisa Takada, nepotul fondatorului companiei, va prelua si rolul de presedinte (pe langa cel de CEO pe care il ocupa), dar salariul ii va fi injumatatit timp de patru luni. La fel cum s-a intamplat si in cazul Toyota, care acum patru ani a rechemat peste 10 milioane de masini si a avut grave probleme de imagine, si Takata apeleaza la familia care a fondat compania, sperand ca o simplificare a managementului va grabi si luarea unor decizii bune.

Companiile japoneze sunt foarte conservatoare cand e vorba sa aiba directori straini, preferand sa puna japonezi chiar si la conducerea operatiunilor din locuri foarte indepartate. Si Takata a fost criticata pentru acest conservatorism, mai ales ca recent, vicepresedintele pe probleme de calitate la nivel mondial nu s-a descurcat sa raspunda in engleza la o audiere in Congresul SUA, fiind nevoit sa apeleze la traducator.

Peste 20 de milioane de masini au fost rechemate din cauza airbag-urilor defecte si cel putin cinci oameni au murit din cauza declansarii airbag-urilor cu o forta uriasa. Cele mai multe masini afectate sunt in SUA, Takata admitand ca la 13 milioane de autoturisme au fost probleme cu airbag-urile.

Airbag-urile cu probleme au fost produse la fabrici Takata din SUA si Mexic in intervalul 2000 – 2002 si presa japoneza spune ca problemele au pornit de la faptul ca au fost omise procedurile de verificare a calitatii produselor si echipamentele de verificare au fost in mai multe cazuri inchise pur si simplu.

Intre 2000 si 2002 Takata a pus mare accent pe extinderea unitatilor de productie, insa a neglijat partea de calitate, Compania nipona are 50 de fabrici in 20 de tari, inclusiv Romania.

Riscul tine de faptul ca, din cauza unor erori de productie de la Takata, exista pericolul ca airbag-urile sa explodeze in forta si la accidente minore, cei din masina putand fi raniti de aceasta declansare dura cu fragmente de plastic si metal. Defectul a dus la moartea a acel putin cinci oameni si la ranirea a peste o suta.

Takata este al doilea mare producator de airbag-uri la nivel mondial, dar acest scandal l-a afectat puternic fiindca a comunicat putin, nu a avut pregatite stocuri de piese si, mai ales, nu a bagat problema in seama, desi avea de peste zece ani semnale ca ceva grav se intampla.

Criticile au fost dure si fiindca CEO-ul Takada a fost „zgarcit” cu iesirile in public, multumindu-se sa dea un singur interviu, pentru o agentie japoneza. In schimb, compania Takata a platit advertoriale in sapte mari ziare pentru a transmite mesaje cu un limbaj formal care  nu venea cu nicio explicatie.

Lasa un comentariu