Google lucreaza la o versiune a sistemului de operare Android pe care ar vrea sa o vada instalata direct pe autoturisme, spun surse citate de Reuters. Dorinta Google de a instala Android pe masini va fi insa cu siguranta intampinata cu raceala de constructorii auto care nu vor sa dea Google o asa mare vizibilitate si nici nu vor ca gigantul american sa aiba acces la toate datele.
In prezent o serie de elemente ale sistemului audio si de navigatie pot fi controlate la anumite modele, sincronizand automobilele cu smartphone-uri cu Android sau iOS. Practic s-au creat doua „tabere” de companii auto, unele „aderand” la cooperarea cu Apple, iar altii la cea cu Google.
Insa Reuters scrie ca Google are un plan mult mai indraznet: vrea sa puna Android direct pe masini, astfel incat soferul sa nu mai aiba nevoie de un smartphone pentru a interactiona, ci sa vada direct serviciile Google pe bord atuinci cand introduce cheia in contact.
Practic, Android-ul optimizat pentru masini ar uma sa fie lansat peste circa un an, o data cu noua versiune Android M, spun sursele. Practic, Google vrea sa ajunga sa controleze sistemele audio-video si de navigatie ale automobilelor, ceea ce inseamna ca soft-ul Google va putea controla senzorii, sistemul audio, camerele de parcare/marsarier, managementul consumului de combustibil si conexiunea la internet.
Pentru Google castigul ar fi urias: ar obtine o vizibilitate fantastica si mai ales ar putea sa colecteze date despre obiceiurile soferilor, compania americana fiind celebra pentru cantitatile inimaginabile de date pe care le colecteaza si le foloseste apoi pentru a obtine venituri de advertising.
Google are planuri mari, insa industria auto nu va fi incantata de ele si aici sunt mai multe motive. Companiile auto tin foarte mult sa-si dezvolte si sa actualizeze propriile sisteme multimedia de control a diverselor functii de pe bord. Ei nu vor fi prea fericiti sa predea total controlul Google asupra unor componente esentiale. Ne-am putea imagina ce ar insemna ca un bug de Android sa faca sistemul de navigatie inutilizabil pe mii de masini, spre exemplu…
Apoi, companiile auto nu se vad motivate sa dea Gioogle o atat de mare vizibilitate pe bord, la fel cum nici nu au de ce sa fie incantate de faptul ca gigantul online va obtine date multe despre cumparatorii masinilor.
Mai mult, companiilor auto nu le va placea ideea ca pe modele rivale experienta sa fie similara din cauza sistemului Android. Diferentierea e un factor important in industrie si companiile vor sa aiba un anumit specific, iar clientii sa se simta diferit.