Acasa Industrie Tristete si furie la Bochum, orasul german care pierde a doua mare uzina in sase ani

Tristete si furie la Bochum, orasul german care pierde a doua mare uzina in sase ani

de Vlad Barza

In uzina Opel din Bochum (sursa - Opel)
In uzina Opel din Bochum (sursa - Opel)

In orasul german Bochum atmosfera este sumbra dupa inchiderea uzinei Opel, unde in ultimii 50 de ani au fost produse modele emblematice, precum Kadett si Astra. Orasul fusese afectat in 2008 de inchiderea uzinei Nokia, iar acum deznadejdea a pus stapanire pe localitate fiindca angajatii au mici sanse sa-si gaseasca locuri de munca, scrie AFP, intr-un reportaj. Bochum e orasul din care Nokia a plecat in 2008 pentru a veni la Cluj, dar in 2012 finlandezii au parasit si Romania.


Pentru a reveni pe profit, Opel a fost nevoita sa ia decizii radicale, iar una dintre ele tine de inchiderea uzinei din Bochum care producea Zafira. Uzina functioneaza din 1962, a produs modele celebre precum Kadett, Manta si Astra, iar la apogeu, in anii ’70, ajunsese la 20.000 de angajati.

Acum, 2.700 din cei 3.000 de oameni de la uzina vor ramane fara loc de munca, o buna parte dintre ei avand peste 50 de ani. Peste 600 se pot pensiona anticipat, iar cei disponibilizati vor primi timp de doi ani 80% din salariu.

„Este prima uzina de asamblare auto care se inchide in Germania de la finalul celui de-al Doilea Razboi Mondial”, spune Rainer Einenkel, seful comitetului uzinei si unul dintre cei care au incercat din rasputeri sa salveze unitatea.

El deplange faptul ca restul uzinelor Opel din Germania nu au aratat niciun fel de solidaritate cu cea de la Bochum fiindca stiau ca e o probleme de genul „ori ei, ori noi”.

Bochum e orasul de 300.000 de locuitori din care Nokia a plecat in 2008 pentru a veni la Cluj, dar in 2012 finlandezii au parasit si Romania.

Oamenii sunt tristi si furiosi. Tristi, pentru ca s-a ajuns atat de departe si furiosi pentru ca nimeni nu a putut salva uzina, macar ca ar fi fost vorba de o scadere a productiei, insa cu mentinerea unui numar de locuri de munca.

Situatia e grava la Bochum, orasul fiind practic „sinistrat” fiindca in 2008 au ramas 2.000 de oameni fara loc de munca, iar acum se adauga 2.700. Doar 300 de oameni mai sunt pe pe platforma Opel, insa doar pentru a demonta utilajele si pentru a darama o parte din cladiri.

In orasul de 300.000 de locuitori rata somajului e aproape dubla fata de media din Germania, iar pe spatiul care va fi lasat liber in urma inchiderii uzinei Opel se cauta companii care sa formeze un parc industrial.

Pana acum, doar grupul de logistica Deutsche Post s-a aratat interesat, urmand sa creeze un centru de distributie colete in care sa lucreze 600 de persoane.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre