Acasa Piata Auto Cum au fost afectate de criza retelele de dealeri ale companiilor auto europene si cine s-a descurcat cel mai bine

Cum au fost afectate de criza retelele de dealeri ale companiilor auto europene si cine s-a descurcat cel mai bine

de Vlad Barza

Un dealer Fiat din UK (sursa - Fiat)
Un dealer Fiat din UK (sursa - Fiat)

Piata masinilor noi in Europa este cu 20% sub nivelul de dinaintea crizei, insa marcile europene au redus numarul total de dealeri cu 12%, arata un raport al Bernstein Research. Marcile europene au pe continent 47.500 de puncte de vanzare, cu 6.000 sub ce era acum sapte ani, iar numarul mediu de masini vandute/dealer a scazut. Renault si BMW sunt grupurile care au redus cel mai mult retelele de dealeri.

Raportul ia in calcul doar marcile europene, astfel ca nu cuprinde grupuri precum General Motors, Ford si Toyota. Raportul arata ca se vand 250 masini/dealer in fiecare an, in timp ce in SUA si Marea Britanie media este de 500. Volkswagen group are 7.500 de dealeri si a devenit mai competitiva fiindca vinde acum in medie 380 masini/an, fata de 340 in 2007. Si BMW a devenit mai eficienta, reducand reteraua cu 13%, spre 2.600 dealeri, in timp ce Daimler are 2.400 de dealeri. Renault a fost grupul care si-a redus cel mai mult reteaua de dealeri: cu 15%, pana la 4.600.

Fiat si-a redus reteaua cu numai 7%, pana la 1.700 de dealeri, insa numarul mediu de masini vandute/concesiune a scazut drastic, de la 500 in 2007, la 300 in 2013. PSA Peugeot-Citroen are „cea mai putin eficienta” retea fiindca numarul de dealeri a scazut cu doar 6%, pana la 8.200. Asta inseamna ca vanzarile medii sunt de 150 masini/an, fata de 200 in 2007.

Cabinetul de cercetare ICDP (International Car Distribution Programme) spune, prin vocea directorului Steve Young ca numarul de dealeri a scazut in special din cauza ca unele companii de distributie au dat faliment si nu fiindca ar fi intervenit constructorii auto. El mai spune ca dealerii auto din Europa continentala au urmat – cu ceva intarziere – exemplul dealerilor din SUA si UK care s-au concentrat tot mai mult pe serviciile post-vanzare, dar si pe vanzarile de masini second-hand. El spune ca in SUA si UK masinile second-hand reprezinta 25-30% din profitul dealerilor, in timp ce in Europa continentala reprezinta sub o zecime, insa ponderea va creste.

Young mai spune ca e de asteptat ca in urmatorii cinci-sase ani retelele de dealeri din Europa sa scada mult si fiindca se schimba obiceiurile de cumparare si online-ul va deveni important.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre