La sfarsitul lunii octombrie din acest an, legislatia care prevede atestarea masinilor ca vehicul istoric a suferit o modificare importanta, care va ajuta la conservarea automobilelor romanesti. Concret, s-a schimbat definitia termenului „vehicul istoric”, astfel ca acum pot fi atestate masinile mai vechi de 30 de ani care nu se afla in productie, chiar daca nu au trecut 30 de ani de la sistarea fabricarii lor, asa cum prevedea pana acum legea, informeaza Retromobil Club Romania (RCR).
Vehiculul istoric (vehiculul de interes istoric) este vehiculul care indeplineste simultan urmatoarele conditii:
- A fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani;
- Tipul sau specific, astfel cum este definit in legislatia Uniunii Europene sau in legislatia nationala relevanta, dupa caz, nu se mai afla in fabricatie;
- Este bine intretinut si mentinut in starea sa initiala si nu a suferit nicio modificare substantiala a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;
- Detine un atestat de vehicul istoric, emis de catre autoritatea nationala a FIVA in Romania, Retromobil Club Romania. Retromobil Club Romania documenteaza criteriile si procedura de eliberare a atestatului de vehicul istoric si mentine in evidenta sa informatica inregistrari pentru fiecare atestat eliberat.
„Definitia inclusa in legislatia romana este preluata din RNTR-ul aprobat de Parlamentul European care va intra in vigoare in toate statele membre UE in trei ani de la aprobare. Romania devine astfel primul stat care preia noua definitie a vehiculelor istorice”, noteaza RCR.
Cu aceasta modificare legislativa, vor putea fi salvate automobile care au facut istorie in Romania, precum Dacia 1310 seria a doua, neatestabila pana in acest moment. Conditia este ca masina pentru care se solicita atestarea sa fie mai veche de 30 de ani, asadar sa fie produsa pana 1984.
Mai multe informatii despre procedura de atestare, puteti citi in rubrica Utile a sectiei Dacia Clasic, dar si pe site-ul Retromobil Club Romania.