Mitsubishi Motors Corporation (MMC) va prezenta in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris (4-19 octombrie) conceptul Outlander PHEV Concept-S, dezvoltat pe baza modelului Outlander PHEV – un SUV cu propulsie hibrida, reincarcabil la priza. In cadrul salonului, Mitsubishi Motors Corporation va prezenta, de asemenea, 11 modele, inclusiv modelul Outlander PHEV – versiunea de raliu, care a participat la competitia FIA Asia Cross Country Rally 2014, modele cu specificatii de productie europene, modelul i-MiEV precum si alte modele electrice (EV) si hibride (PHEV).
Spre deosebire de designul exterior stralucitor, designul habitaclului, in tonuri de negru si burgund, exprima calitate si rafinament. Habitaclul lui Outlander PHEV Concept-S a fost conceput, in mod special, cu atentie la detalii, lasand astfel impresia de maiestrie si rafinament in executie, aspecte puse in valoare de catre insertiile de lemn negru cu accent argintiu, precum si de consola centrala care a fost proiectata avand ca sursa de inspiratie cutiile traditionale japoneze, realizate cu lac negru.
Tapiteria este din piele moale, fina, atent aleasa si cusuta manual de catre profesionisti, spune producatorul. Tapiteria scaunului formeaza o suprafata tridimensionala, efect redat de catre dungile orizontale care ies in relief, oferind o fixare superioara, in timp ce liniile verticale sunt concepute in asa fel incat sa urmareasca usor conturul corpului, oferind pasagerilor stabilitate, siguranta si confort.
Mitsubishi Outlander PHEV are 4.760 mm lungime, 1.840 mm latime, 1.700 mm inaltime si un ampatament de 2.670 mm, oferind locuri pentru cinci ocupanti.
Motorizarea este hibrida de tip plug-in (baterii reincarcabile la priza) hibrid electric, cu doua motoare de tip sincron cu magneti permanenti, o baterie litiu-ion (12kWh), un motor pe benzina de litri, cu patru cilindri (DOHC MIVEC).
Masina care deja se afla la vanzare, Outlander PHEV, cea din care deriva Concept-S, are un sistem de tractiune electric permanent denumit “Twin Motor 4WD”. Cu bateria incarcata, masina are un consum de benzina de 1,9 litri pentru primii 100 km parcursi si emisii de 44 grame CO2/km. Viteza maxima este de 170 km/h.
Propunandu-si ca pana in 2020 autovehiculele electrice si hibrid electrice (PHEV) comercializate sa reprezinte 20% din vanzarile sale, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) si-a stabilit un obiectiv ambitios, concentrandu-se pe Europa, cea mai mare piata de desfacere pentru tehnologiile sale.
Bateria se reincarca in cinci ore la o priza conventionala (230V/10A) si in 30 de minute la o statie de reincarcare rapida (sistem CHAdeMO).
Combinatia unica a trenului de rulare a lui Outlander PHEV este formata dintr-un motor electric frontal, motor electric spate si motor pe benzina cu tractiune fata, care este utilizat si pe post de generator.
Soferul poate alege intre trei moduri de conducere:
- Pur (rulare electrica, in mod 4×4)
- Serie (rulare electrica 4×4, sustinuta si de functia de generator a motorului pe benzina)
- Paralel (motorul pe benzina propulseaza masina 4×4, ajutat de cele doua motoare electrice)
Outlander PHEV a fost prefigurat de conceptul PX-MiEV II.
Mitsubishi Motors Corporation estimeaza ca pana in anul 2020 un procent de 20% din productia sa va fi reprezentat de autovehicule electrice, hibride si hibride reincarcabile la priza (plug-in).