Acasa Ford Ford se orienteaza catre cutii de viteze automate in Europa, in detrimentul celor cu dublu ambreiaj

Ford se orienteaza catre cutii de viteze automate in Europa, in detrimentul celor cu dublu ambreiaj

de Adrian Mitrea

Ford PowerShift (sursa - 0-100.ro)

Ford introduce pe piata europeana tot mai multe motoare disponibile cu transmisii automate cu convertizor de cuplu, in detrimentul cutiilor de viteze cu dublu ambreiaj, pe care mizeaza cel mai important rival al sau, Volkswagen.

Astfel, noul Mondeo va veni cu o cutie de viteze automata cu sase trepte pentru toate motoarele pe benzina (1.0 EcoBoost 125 CP, 1.5 EcoBoost 150 CP si 2.0 EcoBoost 203 CP si 240 CP). Si pentru Ford Focus restilizat vor fi disponibile mai multe combinatii de motoare cu transmisii automate decat cu PowerShift.

Transmisiile automate au convertizor de cuplu, denumit si hidrotransformator. El este dispozitivul prin intermediul caruia motorul este cuplat la cutia de viteze automata si este, simplu spus, echivalentul ambreiajului de la o cutie de viteze manuala.

In mod traditional masinile cu transmisii automate au o functionare mai lina in oras, in comparatie cu transmisiile manuale sau cele automatizate, cu dublu ambreiaj. Pe de alta parte cutiile de viteze automate afiseaza consumuri mai mari de carburant si sunt mai lente.

Ford are din 2008 in gama o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, PowerShift, cu sase trepte, disponibila doar cu unele motorizari, in functie de model. PowerShift rivalizeaza cu transmisiile DSG de la Volkswagen si EDC de la Renault. Spre deosebire de transmisia DSG, care poate fi comandata pe aproape orice motorizare Volkswagen, Ford a limitat aplicatiile PowerShift, iar din 2015 se pare ca mizeaza mai tare pe clasica transmisie automata.

“Sunt foarte multe situatii in care o cutie de viteze automata cu convertizor de cuplu este mai buna”, au declarat pentru 0-100.ro ingineri ai Ford, fiind intrebati de ce compania merge pe transmisii automate, nu pe cele PowerShift.

Transmisiile cu dublu ambreiaj cum sunt PowerShift, DSG si EDC sunt compuse din doua semi-cutii de viteze manuale pilotate electronic. Una este pentru vitezele pare, iar cealalta pentru cele impare si fiecare are cate un ambreiaj. Practic, schimbarea vitezelor se face prin trecerea de la un ambreiaj la altul. Primul se deschide in timp ce al doilea se inchide simultan, iar asta se traduce in tractiune continua, fara a se face simtita schimbarea treptelor.

Pentru utilizator perceptia este tot de cutie de viteze automata, nefiind nevoie sa schimbe manual treptele.

Oficialii Ford au refuzat sa precizeze daca PowerShift va sfarsi prin a fi scoasa de pe piata sau nu, date fiind circumstantele.

1 comentariu

Anton 8 august 2020 - 00:33

Vrau un selector la ford galaxy 2012

Reply

Lasa un comentariu