Panasonic testeaza in Japonia un sistem cu camere video si senzori ce pot avertiza soferul asupra unui posibil accident in intersectie, a spus la targul de tehnologie IFA Berlin, Laurent Abadie, seful Panasonic Europa. Masinile viitorului vor avea un display urias pe bord, fara butoane sau ceasuri, de pe el soferul urmand sa afle tot ce are nevoie la condus, a spus intr-un interviu pentru HotNews.ro seful Panasonic Europe.
Panasonic e celebra pentru televizoare, camere video si electrocasnice, dar in ultimul timp insista mult pe activitatile auto, compania producand baterii pentru mai multe modele de masini electrice, concomitent cu cercetarile la partea de siguranta auto.
Panasonic testeaza, folosind tehnologii din domeniul electro-IT, precum camerele video Lumix, un sistem auto ce poate detecta nu doar obstacole. ci poate recunoaste pietoni si diverse obstacole, putand si anticipa o serie de actiuni.
Fiindca o buna parte dintre accidente se intampla la intersectii, mai ales din cauza neacordarii de prioritate, Panasonic a dezvoltat un sistem de supraveghere la intersectii, bazat pe senzori aflati in masina, dar si pe unii plasati la nivelul drumului, cu care cei din masina intra in legatura. Soferul este avertizat de pericol si acum se testeaza sistemul si pe conditii mai dificile: ceata, ploaie, noapte. Urmatorul pas este dezvoltarea sistemului care sa prevada in timp real cum vor actiona soferii, dar si pietonii.
„Cu aceste tehnologii masina poate vedea ceea ce un om nu poate distinge, in ceea ce priveste viteza, distanta si a obiectelor ascunse. Pas cu pas masina va fi tot mai sigura si credem ca va reusi, cu acest sistem si cu software-ul inteligent, sa sustina soferul. Practic va putea sa evite unele accidente sau sa faca sofatul mai sigur”, a spus intr-un interviu pentru HotNews, Laurent Abadie, CEO Panasonic Europe.
Scopul este sa se ajunga la masini autonome, insa pas cu pas. „Viitorul apartine masinii conectata la internet si ajutata de foarte multa informatie, nu doar de GPS ci si de informatii despre trafic si despre accidente in timp real si locurile unde se intampla, pentru a stii sa nu alegi rute respectiva”.
Abadie spune ca in viitor aceste sisteme vor putea fi instalate si pe masini low-cost. Sistemul prezentat este testat in Japonia, langa Yokohama pe drumuri cu circuit inchis si se discuta cu autoritatile japoneze pentru a se trece la un alt stadiu. „Avem discutii si cu producatori europeni pentru acest sistem” care este testat si cu Toyota.
Despre costurile instalarii sistemului pe masina, seful Panasonic Europe nu a dat detalii, insa a spus ca pe termen mediu nu vorbim de costuri prohibitive.
„Am vrea sa conectam casa si masina, astfel incat sa poti gestiona din masina diverse lucruri din casa si sa verifici diverse terminale aflate in casa, direct din automobilul propriu”, spune seful Panasonic Europa.
„De exemplu cockpit-ul viitorului va fi un display mare cu o forma speciala, iar pe el vei avea totul. Nu va mai avea butoane si nici ceasuri, vei vedea tot ce intampla afara datorita senzorilor si camerelor si nici nu mai trebui sa te uiti in oglinzi, va fi totul mai eficient”, spune oficialul Panasonic.l
Abadie spune ca va fi o combinatie intre informatiile pe care automobilul e obtine de pe internet si cele pe care le va obtine detectand ce se intampla in jur „Experienta de condus se va schimba total”
Panasonic produce baterii electrice pentru mai multi constructori de masini electrice, inclusiv pentru Tesla Motors, compania care realizeaza cele mai avansate masini electrice din piata. Tesla si Panasonic vor investi 5 miliarde de dolari intr-o fabrica-gigant, in SUA, dar in momentul de fata o buna parte dintre activitatile de productie a bateriilor electrice este concentrata nu departe de Romania, in fabricile Panasonic din Slovacia.
Panasonic are afaceri anuale de 56 miliarde euro pe plan monduial si vrea sa ajunga la 75 miliarde euro in 2019. Numarul de unitati de business a scazut in cativa ani de la 88, la 43 si gigantul nipon se axeaza tot mai mult pe segmentul B2B.