Tehnologia Super Cruise gandita pentru un nou model Cadillac ce va fi lansat in a doua parte din 2016 reprezinta un cruise-control foarte avansat care ii poate permite soferului sa ruleze la vitezw de circa 110 km/h pe autostrada fara a atinge pedalele sau volanul. Soferul pozitioneaza masina pe banda dorita si apoi lasa sistemul sa-i preia sarcinile, senzorii calculand distanta fata de masinile din fata si diferenta de viteza pentru a evita coliziunile.
Compania spune ca sistemul functioneaza si in trafic „bara la bara” unde vitezele sunt mici si parcursul e enervant din cauza numarului mare de interventii pe care soferul trebuie sa le faca pentru a porni si opri masina.
Tehnologia e gandita ca un pas intermediar spre masina 100% autonoma care este inca departe. Si acest sistem de „super cruise control” va fi primit de multi cu neincredere, insa compania spera ca cel care il vor incerca vor capata incredere o data ce vad ca functioneaza ireprosabil.
General Motors tine sa sublinieze ca Super Cruise nu inseamna ca masina se conduce total singura, mai ales ca soferul trebuie sa ramana mereu atent si gata sa preia controlul daca devin prea complexe conditiile de trafic. „Prezentam noi tehnologii de siguranta activa a tarficului si nu vom astepta pana sa avem un vehicul autonom care sa functioneze in 100% dintre situatii. Sunt multe lucruri de facut pana ajungem la masina perfecta fara sofer”, spune Jon Lauckner, director de tehnologie la GM.
Tot spre 2017 compania va introduce pe modelul Cadillac CTS un sistem care le permite vehiculelor sa comunice intre ele la distante de maxim 300 de metri, ele trimitand informatii legate de pozitia lor, viteza de rulare si pozitia de mers, in acest fel putand fi evitate coliziunile.
Mary Barra, CEO al General Motors, spune ca aceste noutati nu sunt lansate de dragul tehnologiei, ci fiindca asta doresc clientii din intreaga lume.