Skoda a prezentat primele imagini oficiale cu a treia generatie a masinii de clasa mica Fabia, model care va fi prezentat in premiera mondiala la inceput de octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Masina vine cu motorizari cuprinse intre 60 CP si 110 CP, iar in versiunea 1.4 TDI Greenline este promis un consum mediu de 3,1 litri/100 km.
Prima generatie Fabia a fost lansata in 1999 si a fost comercializata pana in 2007, iar a doua generatie a aparut in 2007 si isi va termina cariera comerciala in acest an, 2014.
Noua Skoda Fabia imprumuta linii de design de la conceptul Vision C, prezentat in primavara la Geneva de marca ceha, iar designerul sef Jozef Kaban spune ca masina inaugureaza o schimbare decisiva in limbajul de design Skoda, care va insista si pe partea emotionala, nu doar pe cea de functionalitate si de spatiu la interior.
„Rezultatul este ca avem o compacta tanara si proaspata ce stabileste noi standarde in segment”, spune designerul.
Masina ramane la sub patru metri lungime, insa este cu 30 mm mai putin inalta si cu 90 mm mai lata. E de asteptat ca spatiul de la interior, dar si cel al portbagajului sa creasca.
Ca motorizari, cele mai mici sunt preluate de la VW up! si Skoda Citigo, iar la lansare vor fi disponibile versiunile pe benzina: 1,0 MPI 60 CP, 1,0 MPI 75 CP, 1,2 TSI 90 CP si 1,2 TSI 110 CP. Motoarele diesel vin in variantele 1,4 TDI 75 CP, 1,4 TDI 90 CP si 1,4 TDI 110 CP. In versiunea Greenline, la motorul de 75 CP, este comunicat un consum mediu de 3,1 litri/100 km.
Fabia nu are la baza platforma MQB a Grupului Volkswagen, ci arhitectura PQ26 utilizata si la noua generatie Volkswagen Polo.
Vanzarile anuale ale Fabia pe plan mondial au scazut in ultimul an la sub 200.000 unitati, iar compania spera ca noua generatie va ridica mult cifrele de vanzari.
In primele sase luni ale anului vanzarile Fabia au totalizat 60.000 de unitati in UE, scadere de 10% fata de prima parte din 2013. Spre comparatie, Ford Fiesta si Renault Clio au depasit 160.000 de unitati fiecare. In UE, Fabia si-a gasit 125.000 de clienti anul trecut, fiind al cincilea an succesiv de scadere de la maximul din 2009: 219.000 unitati,