Acasa Industrie Grupul Volkswagen si Alianta Renault-Nissan, marii castigatori ai platformelor modulare auto

Grupul Volkswagen si Alianta Renault-Nissan, marii castigatori ai platformelor modulare auto

de Adrian Mitrea

Sisteme de propulsie suportate de MQB (sursa - Volkswagen)

Platformele si arhitecturile de vehicul MQB, a Grupului Volkswagen, si CMF, a Renaul-Nissan, sunt cele mai viabile si avantajoase pentru creatorii lor, permitand reducerea costurilor si cresterea standardizarii, reiese dintr-o cercetare a IHS Automotive – companie americana specializata in consultanta.

MQB permite utilizarea unei game variate de motoare pe benzina si diesel, iar marele avantaj este ca propulsoarele pot fi montate in aceeasi pozitie, indiferent de modelul de masina. De aici rezulta reduceri de costuri cu cercetarea si dezvoltarea, precum si viteza mai mare in crearea de noi modele. De asemenea, greutatea modelelor construite pe MQB este cu cel putin 40 kg mai redusa fata de a automobilelelor pe care le inlocuiesc.

MQB este perfect adaptata pentru MOB – noua generatie de motoare pe benzina (cod EA211) care dezvolta intre 60 si 150 CP. Aceasta noua generatie de propulsoare pe benzina include si unitatea de 1,4 litri cu patru pistoane care poate lucra si in doi cilindri, atunci cand nu e nevoie de resurse mari de putere (tehnologia ACT). De asemenea, MQB este compatibila si cu noua generatie de motoare turbo diesel (MDB) modulare (cod EA288) ce dezvolta 90 CP, 140 CP si 190 CP.

Arhitectura MQB permite chiar acomodarea sub capota a unor propulsoare hibride sau electrice.

Primul model din Grupul Volkswagen care a fost construit pe MQB este Volkswagen Golf VII, iar aceasta platforma a fost preluata rapid si de marcile Audi, Skoda si SEAT pe mai multe modele.

Analistii de la IHS vad aceasta platforma ca fiind cea mai avansata si mai eficienta din punctul de vedere al costurilor si performantelor. Analistii au analizat in total zece platforme auto si obiectivele asteptate, pana in 2020, de producatorii auto.

In cazul Renault, noile Espace, Scenic si Laguna vor avea la baza Common Module Family  (CMF), dar si noile generatii ale Qashqai, X-Trail si Rogue. Qashqai si X-Trail au fost deja lansate. Practic, CMF permite Aliantei Renault-Nissan sa reduca costurile de intrare pentru un model cu 30-40%, iar pretul componentelor auto achizitionate de Alianta se va diminua cu 20-30%, potrivit informatiilor transmise presei de catre Alianta.

Masini construite pornind de la CMF vor ajunge pe cinci continente pana in 2020. Daca o platforma se refera la o segmentare orizontala, CMF include aceasta, dar si o segmentare verticala, noteaza Renault, care vorbeste despre CMF ca fiind mai degraba o noua arhitectura de vehicul.

In 2020, specialistii in estimari de piata se asteapta ca vanzarile auto globale sa fie de 27,8 milioane unitati/an, in crestere de la circa 19,2 milioane unitati/an in 2014.

Lasa un comentariu