Acasa BMW BMW va folosi tehnologie Toyota pentru a lansa o versiune pe hidrogen a modelului i3

BMW va folosi tehnologie Toyota pentru a lansa o versiune pe hidrogen a modelului i3

de Adrian Mitrea

BMW i3 Concept (sursa - BMW)

BMW are in plan sa lanseze un BMW i3 pe hidrogen (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle), cu pile de combustie, si va utiliza tehnologia deja dezvoltata si testata de Toyota, reiese din declaratii ale ale lui Craig Scott, director in cadrul Toyota responsabil de vehicule avansate, citat de motoring.com.au. Este de notorietate faptul ca BMW are un parteneriat strategic cu Toyota, din ianuarie 2013.

Desi in acest moment informatiile sunt limitate privind masina pe hidrogen a BMW, este clar va germanii vor aceasta tehnologie in portofoliu si un i3 FCEV pare cea mai logica mutare, din moment ce sub-marca i este cea care grupeaza modelele neconventionale si avantgardiste ale marcii.

Reamintim, mai jos, care sunt principalele domenii ale acordului dintre BMW si Toyota, semnat in ianuarie 2013.

Pila de combustie

Cele doua mari grupuri auto sunt convinse ca masinile pe hidrogen au viitor, Toyota va lansa comercial un astfel de vehicul in 2015, iar cu germanii se va lucra la dezvoltarea unui intreg nou sistem al pilei de combustie pana in 2020, incluzand motorul, rezervorul de hidrogen si alte componente cheie. In plus, cele doua grupuri se angajeaza sa dezvolte si sa promoveze standarde comune la nivelul infrastructurii, pentru ca aceste masini sa se raspandeasca mai usor.

O masina sport dezvoltata in comun

Companiile au cazut de acord sa desfasoare pana la final de 2013 un studiu de fezabilitate privind realizarea unui concept comun de paltforma pentru o masina sport de clasa medie. BMW si Toyota cred ca, punand la comun tehnologiile lor, vor putea sa faca si economii, dar si sa reduca timpul de dezvoltare al unui proiect.

Utilizarea unor materiale foarte usoare

BMW si Toyota studiaza si modul in care pot combina experienta acumulata in industrie pentru a utiliza materiale super usoare – precum compozitele ranforsate – la realizarea caroseriilor vehiculelor ce vor fi realizata pe noua platforma destinata masinilor sport la care concernele lucreaza.

Acumulatori mai performanti

Cele doua grupuri lucreaza la baterii litiu-aer, baterii care au o densitate de energie mai mare decat bateriile litiu-ion si sunt si de dimensiuni mai mici.

BMW si Toyota discuta de mult timp si au semnat cateva acorduri in ultimele 13 luni. In martie 2012 s-au angajat sa colaboreze pentru baterii litiu-ion, iar in decembrie 2011 s-a semnat un acord pentru motoare diesel.

Domeniile prezentei intelegeri au facut obiectul unui acord preliminar in iunie 2012, insa acum vorbim de o intelegere angajanta.

Lasa un comentariu