Topul celor mai atractive marci pentru proprietarii lor, in primele 90 de zile de la achizitie, plaseaza Porsche pe primul loc, pentru al zecelea an consecutiv, iar Jaguar si Audi ocupa pozitiile a doua, respectiv a treia, reiese din studiul APEAL, realizat de J.D. Power. Interesant este ca primele 12 marci considerate cele mai atractive de catre clienti sunt toate premium.
Marca de volum care este pozitionata cel mai sus in clasamentul atractivitatii este Hyundai. Printre cele mai putin atractive marci sunt Mitsubishi, Jeep, Subaru, Fiat, Scion, Toyota, Honda si Chrysler – toate acestea obtinand un punctaj sub medie.
J.D. Power noteaza ca oamenii sunt mult mai incantati acum de modul in care arata interiorul masinilor, le place mai mult designul instrumentelor de bord, faptul ca sunt mai economice si au o autonomie mai mare. Relativ constanta a ramas impresia oamenilor asupra utilitatii masinilor lor, iar elemente precum cotiere, suporturi de pahare si alte spatii de depozitare sunt vazute la fel de utile ca in ultimii ani.
Studiul J.D. Power APEAL (Automotive Performance, Execution and Layout) se bazeaza pe raspunsuri de la 86.000 clienti de masini noi, stranse in perioada februarie-mai 2014 de la respondenti care au masina de cel mult 90 de zile.