Opel se uita cu tot mai multa atentie spre segmentul Entry al pietei (masini low-cost) si ar putea intra cu noi modele la preturi mai mici decat cele ale gamei de baza. Seful Opel spune ca admira Dacia care a facut lucruri grozave si nu exclude posibilitatea ca marca germana sa concurenze Dacia cu o compacta mai mica decat Astra si cu un SUV mic.
Opel, filiala europeana a GM, a pierdut in ultimii ani cota de piata in lupta cu marci precum Dacia, Hyundai si Kia. Mai mult, in decembrie 2013 GM anunta ca Chevrolet va iesi de pe piata europeana pana la final de 2015. In aceste conditii, Opel cauta moduri de a recupera terenul pierdut, iar intrarea pe segmentul masinilor Entry este de interes.
„Dacia este un lucru grozav. GM nu este Dacia, insa intreg segmentul de buget si Entry este foarte foarte interesant. Merita admirati (..) Clar ca ne uitam la acest segment”, spune pentru Financial Times, Karl-Thomas Neumann, CEO al Opel.
GM vrea sa inlocuiasca golul lasat si de retragerea Chevrolet de pe piata europeana. „Am avut Chevrolet care parea o marca de buget, insa nu era. Credem ca exista o posibilitate ca Opel sa vina cu produse Entry, mai ales ca Chevrolet a iesit de pe piata”, spune seful Opel.
GM se gandeste la un SUV de clasa mica si la o compacta mai mica decat Astra, insa la preturi apropiate de Dacia, ca parte a extinderii in segmentul Entry, a spus Neumann.
Termenul de low-cost a fost folosit ani buni in industria auto pentru a denumi masinile cu cele mai mici preturi, insa denumirea low-cost a capatat in ultimii ani si nuante peiorative (mai ales din cauza produselor IT slabe calitativ) incat companiile auto nu mai folosesc low-cost, ci vorbesc despre Entry (intrare in gama) Budget cars (masini pentru cei cu buget redus) sau smart buy (cumpara inteligent).
Divizia Opel are pierderi mari si incearca de ani buni sa revina pe profit. Preturile celor mai ieftine modele Opel pleaca de la 10-11.000 euro, in timp ce Dacia se mentine cu circa 3.000 de euro mai jos.
Cat a involuat Opel arata cifrele pentru piata europeana. In 2008 brand-urile General Motors aveau 10,4% din piata, in timp ce Dacia, Hyundai si Kia aveau impreuna 4,9% din piata europeana. Acum, General Motors are 7,9% din piata, iar cele trei brand-uri au 9,1%.