Grupul german Linde a demarat in Austria, la Viena, productia in serie mica a unor statii de alimentare cu hidrogen pentru autovehicule, acesta fiind un mic pas spre crearea infrastructurii de alimentare necesara pentru ca masinile pe hidrogen sa aiba o sansa pe piata. Pentru inceput, 28 de statii cu compresoare ionice vor fi livrate pentru Iwatani Corporation, in Japonia.
Spre deosebire de compresoarele clasice cu piston, sistemul Linde IC 90 utilizeaza saruri in stare lichida. Deoarece lichidele ionice nu au presiune de vaporizare, ele nu se evapora si nu se amesteca cu hidrogenul gazos. De asemenea, uzura mecanica si problemele de etansare sunt astfel eliminate, spune Linde.
Statia Linde IC 90 poate asigura o presiune de alimentare de pana la 1.000 bari (14.500 psi) daca e nevoie.
“Prima unitate de productie pentru statiile de realimentare cu hidrogen marcheaza un moment important in adoptarea in masa a vehiculelor alimentate cu hidrogen”, a declarat Gerhard Roiss, presedinte al consiliului de conducere si director general executiv (CEO) al OMV AG, fiind si el prezent la evenimentul de inaugurare a productiei.
Marci precum Mercedes-Benz, Honda, Toyota si Hyundai au facut pasi mari in domeniul autovehiculelor alimentate cu hidrogen si vor incepe productia in seria in perioada 2014-2017, astfel ca analistii din industrie considera ca vor fii zece de mii de masini pe hidrogen in functiune in 2018.
Grupul Linde a avut in anul fiscal 2013 venituri de 16,6 miliarde euro si are la nivel global 63.500 angajati, in peste 100 de tari.