Acasa Industrie Volvo a oprit productia SUV-ului XC90, dupa 12 ani de cariera

Volvo a oprit productia SUV-ului XC90, dupa 12 ani de cariera

de Adrian Mitrea

Volvo XC90 (sursa - Volvo)

Producatorul auto premium suedez Volvo a oprit productia SUV-ului XC90, vineri, 11 iulie, dupa 12 ani de prezenta pe piata si 636.143 exemplare produse. Volvo se pregateste acum pentru intrarea in productie a noului XC90.

Actualul Volvo XC90 si-a facut debutul mondial in fata publicului pe 7 ianuarie 2002, la Salonul Ato de la Detroit, fiind un model gandit in special pentru piata americana. Acest model va continua totusi sa traiasca, insa doar in China, urmand sa fie produs in uzina Daqing din acest an, sub numele XC Classic.

Noul model XC90 va fi dezvaluit online publicului in luna august din acest an si va intra in productie in ianuarie 2015.

Povestea actualului XC90 a inceput in 1998, cand directorului de proiect Hans Wikman i s-a cerut sa dezvolte o propunere pentru un SUV cu 7 locuri care sa nu fie foarte mare. Proiectul s-a numit P28 si statea pe platforma tehnica a limuzinei S80, avand ca data de lansare anul 2002. Asa a aparut XC90. Tinta de vanzari anuala era de 50.000 unitati.

Pe 4 mai 1999, la temperaturi de 41 grade Celsius, trei propuneri de design au fost prezentate pe pista de incercare a Volvo Cars din Phoenix, Arizona, SUA. Conducerea companiei auto a venit la intalnire si designul castigator a apartinut lui Doug Frasher, de la centrul de design Volvo din California, acelasi om care a desenat si exteriorul lui Volvo S80 al vremii.

Propuneri de design Volvo XC90 (sursa - Volvo)

Volvo XC90 a venit cu trei solutii la problemele SUV-urilor de pana atunci:

  • In spatele scaunelor din fata putea fi creata o podea plata pentru incarcarea bagajelor voluminoase.
  • Caracteristicile dinamice erau similare cu ale unei masini obisnuite.
  • Consumul de combustibil era cel mai mic din segment.

De asemenea, Volvo XC90 a introdus cinci inovatii cand a intrat in productie:

  • Sistemul RSC (Roll Stability Control) cu sensor giroscopic pentru a detecta si contracara tendintele de rasturnare ale masininii, plus sistemul ROPS (Roll Over Protection System) care ofera siguranta sporita pasagerilor in cazul unei rasturnari.
  • Airbag-uri cortina pentru toate cele trei randuri de scaune.
  • Scaun pentru copii integrat in locurile laterale de pe al doilea rand de scaune.
  • Centuri de siguranta cu pretensionare pentru toate scaunele.
  • O bara de protectie suplimentara in fata, amplasata cat mai jos posibil, menita sa activeze celula de deformare programata a lui XC90 in caz de accident cu o masina mai joasa, fapt care genereaza si activarea sistemelor de securitate ale masinii mai mici.

Volvo XC90 front crossbeam (sursa - Volvo)

Interiorul noului Volvo XC90 a fost prezentat deja, la fel si gama de motorizari. In august vor fi prezentate si fotografii cu exteriorul masinii. Propulsoarele turbo diesel sunt D4 (190 CP, 400 Nm) si D5 (225 CP, 470 Nm), propulsoarele pe benzina supraalimentate sunt T5 (254 CP, 350 Nm) si T6 (320 CP, 400 Nm) si va fi disponibila si o motorizare hibrida, cu indicativul T8, care va dezvolta 400 CP si 670 Nm. Versiunea hibrida va putea fi alimentata si la priza, deci vorbim despre un Plug-In Hybrid.

Volvo XC90 concureaza pe piata cu modele precum Audi Q7 si Mercedes-Benz GL.

Volvo XC90 2015 (sursa - Volvo)

Lasa un comentariu