Sistemul de infotainment Apple CarPlay s-ar putea regasi in peste 24 de milioane de masini, in 2019, deci intr-un termen de cinci ani, dupa ce Ferrari, BMW, Audi, Mercedes-Benz, Jaguar, Land Rover, Volvo, Ford, Toyota si Nissan au anuntat ca vor integra aceasta tehnologie pe masinile lor, spune firma de cercetare ABI Research.
Aceste estimari arata ritmul rapid de tehnologizare a masinilor, in ceea ce priveste multimedia. De asemenea, nu trebuie sa uitam de Open Automotive Alliance (OAA), creata de Google, care va concura cu Apple CarPlay si probabil va avea si ea milioane de clienti. Tehnologia mai este cunoscuta si sub numele de Android Auto.
OAA este o platforma deschisa, la fel ca si GENIVI si MirrorLink, in timp ce Apple CarPlay este o platforma inchisa.
Apple a anuntat inaintea deschiderii Salonului Auto de la Geneva (6-16 martie) din 2014 serviciul CarPlay, initiativa lansata initial impreuna cu trei constructori auto (Ferrari, Mercedes-Benz si Volvo), prin care o versiune de iOS este integrata in sistemul de infotainment al masinilor si un buton de activare pentru asistentul Siri va fi plasat pe volan. Functii precum Apple Maps vor putea fi controlate de pe un ecran tactil prezent pe bord.
Google a prezentat Android Auto la conferinta anuala a dezvoltatorilor, la jumatatea acestui an, o versiune a sistemului de operare adaptata pentru utilizarea in automobile. Dupa sincronizarea smartphone-ului cu display-ul masinii pot fi controlate in interfata familiara de Android functii legate de navigatie, mesaje si divertisment.