A cincea generatie Opel Corsa a fost dezvaluita oficial pe internet, iar debutul fizic in fata publicului va avea loc in toamna acestui an, la Salonul Auto de la Paris (4-19 octombrie), a anuntat producatorul auto german. Noul Opel Corsa vine cu un sasiu complet nou si cu motoare si transmisii de noua generatie, plus sisteme avansate de conectivitate si asistenta pentru sofer. Corsa concureaza pe piata cu modele precum Ford Fiesta, Renault Clio si Volkswagen Polo.
„Opel prezinta astazi noul Corsa, a cincea generatie. Succesul de vanzari Opel urmareste o noua experiente de conducere in segmentului modelelor mici, prin ridicarea stachetei: sunt vizate performanta sasiului, motorului si cutiei de viteze. Noile motoare turbo de 1,0 litri, cu trei cilindri, rafinate si eficiente, transmisiile cu comutare uniforma, noua suspensie si directia optimizata asigura confort si precizie de varf”, se arata intr-un comunicat de presa al Opel.
Noul Corsa vine, de asemenea, cu un interior complet nou „care amplifica perceptia de inalta calitate si de spatiu, inclusiv tehnologia de infotainment IntelliLink si sistemele de asistenta pentru sofer ultra-moderne”.
Opel spune, asadar, ca noul Corsa este echipat cu tot ceea ce are nevoie pentru a asigura continuarea succesului de 32 de ani intr-un segment de piata extrem de competitiv. Masina va fi produsa pe liniile de asamblare din Zaragoza, Spania, si Eisenach, Germania, inainte de sfarsitul anului.
De-a lungul a patru generatii, ce au acoperit o perioada de 32 de ani, in Europa au fost vandute aproximativ 12 milioane de autovehicule Corsa, inclusiv 2,8 milioane din modelul curent, generatia a patra.
Cu vanzari anuale medii de 370.000 unitati, Corsa este unul dintre cele mai bine vandute modele din segmentul sau.
Fata masinii este caracterizata de farurile sub forma de aripa ce incorporeaza semnatura Opel si lumini diurne cu tehnologie LED, ca si o grila proeminenta trapezoidala coborata. Lateralele sculptate ale caroseriei prezinta elementul taisului, specific Opel. In ceea ce priveste partea din spate, stopurile dau impresia de latime a masinii si ii asigura o postura superioara.
„Prioritatea majora a echipei de proiectare si dezvoltare Opel a fost sa asigure clientilor o experienta de conducere comparabila in materie de confort si precizie cu cea oferita de autovehiculele mai mari si mai scumpe. Sasiul si sistemele de directie noi stau la baza noului model. sasiul nu a preluat absolut nicio componenta de la modelul actual Corsa. Stabilitatea la deplasarea in linie dreapta si in viraje este imbunatatita datorita unui centru de greutate mai coborat cu 5 milimetri, unui subcadru mai rigid, unei noi geometrii a suspensiei, inclusiv o articulatie frontala noua. Comportamentul la rulare, reactiile sistemului de directie si caracteristicile de subvirare au fost optimizate. De asemenea, noile amortizoare ofera modelului Corsa de generatia a cincea o filtrare imbunatatita a perturbarilor provocate de gropi si suprafete de drum denivelate”, noteaza Opel.
Toate modelele Corsa dispun de o noua dotare standard care permite reducerea efortului la efectuarea manevrelor de directie la viteze reduse, modul City, activat usor prin simpla apasare a unui buton.
Ca si la modelul actual Corsa, clientii pot alege intre doua variante de sasiu, Confort si Sport. sasiul Sport are arcuri si amortizoare mai rigide, precum si o calibrare si o geometrie de directie specifica pentru un raspuns mai direct.
Elementul principal de sub capota asa-numitei noi „Corsa E” de generatia a cincea este reprezentat de motorul turbo nou 1.0 ECOTEC cu injectie directa si trei cilindri, parte a ofensivei majore a marcii in materie de sisteme de propulsie. Motorul turbo compact 1.0 ECOTEC cu injectie directa, fabricat integral din aluminiu, care indeplineste deja cerintele standardului de emisii Euro 6, este disponibil in doua variante de putere, de 66 kW/90 CP sau 85 kW/115 CP. Ambele exceleaza printr-un timp de reactie excelent si un cuplu puternic in gama de turatii reduse, generand 170 Nm de la 1.800 rpm. Noul motor Opel cu trei cilindri si cilindree mica este prevazut cu tehnologia Start/Stop in dotarea standard.
Noua gama de sisteme de propulsie pe benzina a modelului Corsa este, de asemenea, extinsa prin introducerea unui nou motor turbo de 1,4 litri ce dezvolta o putere de 74 kW/100 CP si un cuplu maxim de 200 Nm, precum si a unitatilor imbunatatite cu aspiratie naturala de 1,2 litri si 1,4 litri, care respecta cerintele standardului de emisii Euro 6.
In plus, motoarele 1.3 CDTI de 55 kW/75 CP si 70 kW/95 CP semnificativ revizuite, mai rafinate si care respecta acum standardul de emisii Euro 6 largesc oferta Corsa pe partea de motoare diesel. La lansare, cea mai economica versiune Corsa – cu o putere de 70 kW/95 CP, o transmisie manuala cu 5 trepte de viteza si sistem Start/stop – are un nivel al emisiilor de CO2 de 89 g/km. Alte variante cu nivel redus de emisii vor fi lansate cel mai curand in primavara anului urmator.
„Dar nu doar motoarele complet noi si imbunatatite sporesc placerea de a conduce si confortul la bordul noului Corsa. Introducerea de noi transmisii contribuie, de asemenea, la experienta de conducere si imbunatatirea eficientei. Ambele versiuni ale motorului turbo 1.0 ECOTEC cu sistem de injectie directa sunt combinate cu o transmisie manuala complet noua, cu 6 trepte de viteze si un design compact. Caracteristicile principale includ o eficienta sporita, datorita designului care asigura un nivel scazut de frecare si comutarii precise a treptelor. Schimbarea treptelor de viteza la bordul noului Corsa este comoda si uniforma, rapida si precisa. Odata cu lansarea noului Corsa, Opel pune la dispozitie cea mai noua generatie a transmisiei automate cu sase trepte de viteza, precum si transmisia manuala automatizata complet noua, Easytronic 3.0, care ofera reactii mai bune si uniforme – modul perfect de a combina intr-un mod accesibil confortul unei transmisii automate cu eficienta uneia manuale”, spune Opel.
Habitaclul noului model Corsa este organizat in jurul unui centru de comanda pentru sofer. Ecranul tactil color de 7 inch al sistemului IntelliLink are o amplasare ideala in consola centrala, aproape de schimbatorul de viteze. Acest lucru ii permite soferului sa treaca in mod natural de la controlul transmisiei la ecranul tactil. Sistemul de infotainment de ultima generatie al noului Corsa ofera cele mai bune oportunitati de conectivitate, este compatibil cu dispozitivele cu iOS si Android si poate fi actionat prin comanda vocala. De asemenea, functii precum Bluetooth si Siri Eyes Free sunt disponibile.
Siguranta este sporita datorita noilor sisteme disponibile pentru prima data la bordul Corsa, precum farurile bi-xenon cu lumina la virare, monitorizarea unghiului mort si camera video frontala Opel Eye cu sistem de recunoastere a indicatoarelor rutiere, sistem de avertizare privind parasirea benzii de rulare, asistentul pentru faza lunga, functia de indicare a distantei de urmarire si sistemul de avertizare privind o coliziune frontala. Pentru a oferi un nivel maxim de siguranta, sistemul de avertizare la coliziune frontala foloseste o avertizare de culoare rosie proiectata pe parbriz, in campul vizual al soferului.
De asemenea, confortul la conducere este imbunatatit prin intermediul sistemului avansat de asistenta la parcare, ce vireaza automat in timpul manevrelor de parcare, precum si al camerei video pentru marsarier si asistentului la pornirea in rampa. Volanul, scaunele din fata, iar acum si parbrizul pot fi incalzite pentru a asigura o temperatura potrivita in habitaclu si o vizibilitate optima in zilele reci.
Ca si pe generatia a patra, este oferit optional, in partea din spate, suportul pentru biciclete denumit FlexFix, oferit exclusiv de Opel in aceasta clasa si nu numai.