Acasa Ford VIDEO, FOTO: Ford a prezentat Edge, cel mai avansat SUV al gamei europene. Modelul va fi lansat spre final de 2015

VIDEO, FOTO: Ford a prezentat Edge, cel mai avansat SUV al gamei europene. Modelul va fi lansat spre final de 2015

de Vlad Barza

Ford Edge (sursa - Ford)
Ford Edge (sursa - Ford)

Ford a prezentat la Koln in premiera modelul Edge, SUV de 4,8 metri lungime care va fi lansat in ultimul trimestru din 2015. Edge se produce in Canada si va fi construit si in Rusia, iar Ford spune ca „nava amiral” a gamei sale de SUV-uri se vrea a fi un concurent pentru Volvo XC 60 si Audi Q5. In Europa, Ford va oferi pentru Edge doua versiuni ale motorului diesel Duratorq TDCi de 2 litri cu 180, respectiv 210 Cai Putere (CP).

Ford are in prezent doua SUV-uri in gama: modelul de clasa medie Kuga) care contribuie cu aproape 7% la vanzarile marcii in Europa si micul EcoSport, foarte recent lansat. Cel mai avansat SUV al Ford vine insa in ultimul trimestru din 2015 si se doreste ca volumele europene sa ajunga la cateva zeci de mii de unitati.

Compania a prezentat la Koln in premiera acest nou model – Edge – care se vrea un utility vehicle premium, de inalta tehnologie, care va fi disponibil comercial in toata Europa incepand cu ultimul trimestru din 2015, urmand ca in ianuarie 2016 sa fie prezent pe toate pietele europene.

Ford nu a mai avut un SUV de mari dimensiuni in gama europeana din 2001, iar Edge se vinde de aproape opt ani in SUA unde isi gaseste cam 100.000 de clienti/an.

Ford Edge (sursa - Ford)

Ford spune ca SUV-ul de 4,8 metri lungime se vrea a fi concurent cu modele precum Audi Q5 si Volvo CX 60. Masina este construita in Canada, iar pretul pentru Europa nu a fost anuntat, insa prea estimeaza ca va fi cu siguranta peste 35.000 euro. Ca si comparatie, EcoSport porneeste de la circa 16-17.000 de euro, iar Kuga, de la peste 22.000 euro. Sunt insa diferente importante de dimensiuni: EcoSport are patru metri lungime, iar Kuga, 4,5 metri.

„Daca vorbim de masini de 5 metri lungime segmentul SUV-urilor europene este foarte sarac, astfel ca la dimensiunile sale – 4,85 metri, Edge va fi bine primit”, spune Roelant de Waard, director de vanzari si marketing al Ford Europa.

„Profitam de portofoliul nostru One Ford pentru a oferi o gama mai larga de produse clientilor nostri din Europa. Anul acesta am lansat deja EcoSport, iar noile Mondeo si Focus sunt pe cale de a fi lansate”, a spus Stephen Odell, presedinte, Ford of Europe, Middle East and Africa. „Anul viitor vom lansa noul Edge si noul Mustang in premiera in Europa, precum si gama Vignale”.

Lansat pentru prima data in America de Nord in 2007,Edge este disponibil comercial pe anumite piete din America de Sud, Rusia si Asia de est, inclusiv China.

Datorita noului Edge, Ford va intra pe un nou segment pe piata europeana, oferind clientilor un SUV premium, rafinat, avansat tehnologic si spatios. Cu o configuratie in patru usi si cinci locuri si incorporand ADN-ul „distractiv-de-condus” specific Ford, noul Edge va fi lansat comercial mai intai in America de Nord la inceputul anului viitor, apoi in Europa, America de Sud si Asia Pacific, ulterior in cursul anului 2015.

Tehnologie si dotari speciale

Noul Edge va fi dotat cu Adaptive Steering (Directie adaptiva), care va face ca masina sa fie mai usor de manevrat si mai distractiv de condus, si prezinta in premiera in Europa tehnologia Active Noise Cancellation (Suprimarea activa a zgomotelor) si Front Split View Camera (Camera frontala cu vizualizare dubla).

Adaptive Steering modifica in mod continuu rata de virare in functie de viteza vehiculului, optimizand reactia directiei in toate conditiile. La viteze mai mici, precum atunci cand se parcheaza sau cand se manevreaza in spatii mici, noul sistem face ca vehiculul sa fie mai agil si mai usor de intors. La viteze de autostrada, acesta permite ca Edge sa reactioneze mai lin si mai precis la comanda soferului.

Sistemul Ford Active Noise Cancellation utilizeaza trei microfoane din habitaclu si genereaza unde sonore opuse emise prin intermediul sistemului audio, imbunatatind sunetul general al motorului si ambianta din habitaclu. Tehnologia Front Split View Camera face mai usoara abordarea intersectiilor dificile sau spatiilor de parcare cu vizibilitate redusa prin intermediul unui sistem de camere care capteaza imagini la 180 de grade, instalat in partea frontala a vehiculului. Edge este dotat de asemenea cu conducte proiectate special de-a lungul partii laterale a vehiculului, care creeaza o cortina de aer, ameliorand aerodinamica la viteza mare.

Printre celelalte tehnologii din dotarea noului Edge se numara:

  • Hands-Free Tailgate
  • SYNC 2, sistemul avansat Ford de conectivitate la bordul masinii cu comanda vocala
  • Adaptive Cruise Control cu Collision Mitigation si Forward Alert
  • Enhanced Active Park Assist cu Perpendicular Parking si Cross Traffic Alert
  • Centuri de siguranta spate gonflabile
  • Intelligent All Wheel Drive cu Torque Vectoring Control si Curve Control
  • Active City Stop
  • Blind Spot Information System
  • Lane Keeping Aid
  • Traffic Sign Recognition
  • Volan incalzit si scaune fata cu incalzire si racire

Motorizari si design

Compania caracterizeaza design-ul exterior ca fiind „carismatic”, cu o grila cromata proeminenta si farurile LED subtiri si sculptate si lampile spate LED tridimensionale, in forma de lama. Aripile pronuntate gazduiesc roti cu jante de aluminiu de 20 de inci.

Suspensia spate independenta, cu punte integrala asigura o deplasare dinamica si antrenanta. Oteluri de rezistenta ridicata contribuie la o structura solida a caroseriei care contribuie la asigurarea unei manevrabilitati dinamice si reactive. Rafinamentul interior a fost de asemenea optimizat cu ajutorul geamurilor acustice, iar Edge utilizeaza anvelope care au fost selectate special pentru un zgomot redus la deplasare.

In Europa, Ford va oferi pentru Edge doua versiuni ale motorului diesel Duratorq TDCi de 2 litri:

  • O versiune de 180 CP si un cuplu de 400 Nm, cu emisii de 149 g/km CO2, cu o transmisie manuala in 6 trepte
  • O versiune de 210 CP si un cuplu de 450 Nm, cu emisii de 159 g/km CO2, cu o transmisie automata PowerShift in 6 trepte si padele pentru schimbarea vitezei

Conform datelor Ford, segmentul SUV in Europa a crescut la 21 de procente de la 10 procente, intre 2008 si 2013. Vanzarile noului SUV Kuga, lansat in 2012, au crescut cu 38 de procente in primele cinci luni ale anului 2014 fata de perioada similara a anului anterior, iar Ford a primit deja peste 16.000 de comenzi pentru noul SUV EcoSport, care este in prezent disponibil pe piata.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre