Acum zece ani, cand grupul Renault lansa Logan, nici cei mai optimisti directori ai grupului francez nu ar fi sperat ca masina low-cost va ajunge sa se vanda excelent in piete pretentioase precum Franta si Germania. Cum vede seful Dacia, Nicolas Maure, Logan-ul din 2024, ce se poate schimba la masinile Dacia si cat de mult ar mai putea creste marca, puteti citi in articol.
Acum zece ani, cand se lansa Logan, cei de la Dacia si Renault erau rezervati in legatura cu viitorul model, fiindca multi au criticat designul, iar altii au spus ca e o „masina a saracului” care nu se poate vinde pe pietele mari.
In prezent Dacia are sase modele in gama, in zece ani s-au vandut 2,8 milioane de masini din „gama Logan”, iar intrebarea este ce se va intampla pana in 2024.
„In prezent ne gandim la viitoarea generatie Logan care va fi lansata in cativa ani, insa mai multe despre ea nu va pot spune acum”, explica noul sef al Dacia, Nicolas Maure. „Peste zece ani regulile legate de emisii vor fi mai dure si e foarte posibil ca produsul sa fie putin diferit, mai ales la partea de eficienta energetica. Stilul ar putea fi diferit, la fel si grupul motopropulsor va fi schimbat. E prea devreme sa pot comenta, insa toata lumea cauta petrol peste tot, sunt gasite noi rezerve in lume, dar va veni si sfarsitul acestora si trebuie sa ne gandim la generatia viitoare”, spune Nicolas Maure, intrebat despre cum vede Loganu peste zece ani.
- Despre emisiile medii ale masinilor Dacia fata de alte marci, puteti citi aici.
Nicolas Maure ca peste zece ani vor exista atat Dacii cu motoare conventionale, dar probabil si unele cu motorizari mai avansate tehnologic. „Dupa cum stiti, Renault este lider la vehicule cu zero emisii, Nissan are motoare foarte bune si e foarte posibil ca noul Logan sa aiba cate ceva de la Renault sau de la Nissan”, spune seful Dacia care adauga ca se va pastra filosofia originala a Dacia: sa fie o masina spatioasa si acceptabila ca pret.
Declaratiile au fost facute la un eveniment la care Dacia a sarbatorit 10 ani de la Logan in Romania printr-o editie speciala despre care puteti citi pe larg aici.
Ce ar putea lansa Dacia pana atunci? Oficialii Groupe Renault sunt foarte secretuosi la acest capitol si nu au voie sa dea informatii, insa putem insa specula ca Logan facelift si Sandero restilizat vor ajunge pe piata undeva in 2016-2017, marea intrebare fiind daca Dacia va lansa si micul model de oras despre care s-a scris enorm. Tot pana in 2017 ar trebui sa iasa si noua generatie Duster.
Va exista pana la urma o Dacie de clasa mica? „Nu avem unda verde in prezent. Ceea ce putem spune este ca in unele piete ne gandim la o masina de clasa mini, dar nu exista niciun plan precis de a introduce o masina mai mica decat Sandero”
Va testa insa Dacia reactia publicului, aducand la vreun mare salon auto un concept al mezinei gamei „Trebuie sa asteptati poate cateva luni, poate cativa ani”, a spus Maure, zambind „Dupa cum stiti, Renault de-abia a lansat noul Twingo, asa ca nu simtim nevoia unui „minicar” Dacia”, mai spune el.
Cand s-a lansat Logan in 2004, Dacia vindea majoritatea covarsitoare a productiei in Romania, dar lucrurile s-au schimbat mult si compania vinde aici sub 10% din ce produce, insa in UE a livrat 289.000 de masini in 2013, ajungand la o cota de 2,4%. Cat poate sa mai creasca? „Cu rezultatele din Marea Britanie am putea ajunge la 3%, ceea ce pentru noi ar fi un rezultat foarte bun”, spune Nicolas Maure care admite si faptul ca retragerea marcii Chevrolet din Europa reprezinta o oportunitate pentru Dacia
Oricum, Dacia s-a schimbat mult ca pozitionare din 2004 si pana acum, iar compania nu mai foloseste termenul low-cost, ci l-a inlocuit cu „smart buy” care suna mai bine din ratiuni de marketing, Low-cost are in tot mai multe domenii conotatii negative (spre exemplu tablete si smartphone-uri chinezesti care costa mai nimic dar se strica rapid).
Seful Dacia a rezumat astfe modificarile suferite de marca „Pozitionarea marcii in piata a evoluat. Un Duster full-options a ajuns sa se vanda la 18-20.000 de euro si concuram cu masini cu care nu credeam ca ne vom bate vreodata. Primul Logan costa de la circa 6.000 euro, acum am ajuns si la versiuni de Duster de 20.000 de euro, iar piata s-a schimbat mult”.
Logan si modelele din gama Entry a Renault se produc in 12 uzine si s-au vandut in peste un milion de unitati anul trecut, din care circa 430.000 sub sigla Dacia si aproximativ 600.000 sub sigla Renault.
Nu ar trebui sa ne inchipuim insa ca in 2024 gama Dacia va avea 10-12 modele si nici ca vom vedea decapotabile si limuzine mari. Renault va investi in continuare in Dacia, insa nu va depasi un prag de pret si nici nu se doreste depasirea unui numar de opt – noua modele.
- Despre situatia de la uzina Dacia puteti citi pe larg aici.
- Despre concurenta dintre Mioveni si Tanger puteti citi aici.
- Despre cum sunt desenate la Bucuresti Daciile viitorului puteti citi aici.