Dupa ani in care Mazda nu a avut un motor diesel de mic litraj in oferta – dupa despartirea de propulsoarele de 1,6 litri diesel furnizate de PSA Peugeot Citroen si Ford – acum anunta un motor nou, dezvoltat pe cont propriu si denumit SKYACTIV-D 1.5. Acest propulsor va echipa pentru inceput viitoarea generatie a Mazda2 si va avea o putere de 105 CP, potrivit producatorului auto japonez.
Iata ca a venit vremea primelor date oficiale despre noul motor. Mazda SKYACTIV-D 1.5 dezvolta 77 kW/105 Cai Putere (CP) la 4.000 rotatii pe minut (rpm), are un raport de compresie de 14,8:1, iar cuplul maxim este de 250 Newton-metru (Nm), intre 1.500 si 2.500 rpm. Propulsorul are patru cilindri, 16 valve, si beneficiaza de injectoare selenoid, recirculare a gazelor de joasa si de inalta presiune, turbina cu geometrie variabila si intercooler integrat in galeria de admisie pentru a imbunatati raspunsul acceleratiei si eficienta turbinei.
Mazda spune ca pentru inceput va monta acest nou motor pe modelul de clasa B care va inlocui actualul Mazda2, adica pe noua generatie Mazda2. Aceasta va fi inspirata din conceptul Hazumi (Geneva 2014).