Guvernantii romani au promis ca autostrada Pitesti-Sibiu din Coridorul IV Nadlac-Constanta va fi gata in 2020, iar acest termen ni se pare multumitor, pentru ca e mai bine sa se faca atunci decat deloc, a spus seful Automobile Dacia, Nicolas Maure, la prima sa conferinta de dupa preluarea functiei. Cei de la Dacia au spus in repetate randuri ca e esential tronsonul Pitesti-Sibiu, iar la uzina a fost si un miting de amploare pe subiect.
„Coridorul IV a fost primul subiect pe care l-am discutat cu guvernantii cand am venit aici in decembrie 2013. Pe atunci acest proiect nu era printre prioritati, insa am purtat un dialog permanent cu autoritatile si suntem multumiti de faptul ca a revenit in lista de prioritati Coridorul IV cu planuri de a termina autostrada Pitesti-Sibiu pana in 2020”, a spus Maure, care a fost gazda evenimentului prin care Renault serbeaza 15 ani de prezenta la Dacia.
Nu este insa 2020 un termen prea indepartat pentru Dacia care a subliniat in ultimul timp cat de important este tronsonul Pitesti-Sibiu? „Daca va uitati la muntii care trebuie strabatuti veti vedea ca nu e lucru usor”, a spus Maure, zambind.
„Din ce am inteles, Guvernul si-a luat angajamentul. E mai bine ca autostrada sa fie gata in 2020 decat sa nu fie gata deloc. Suntem multumiti cu acest termen”, a adaugat el.
La capitolul infrastructura, seful Dacia crede ca e foarte importanta utilizarea capacitatii portuare din Constanta si existenta unei linii feroviare rapide intre Mioveni si Constanta.
- Despre studiile de fezabilitate pentru 10 tronsoane de autostrazi puteti citi pe larg AICI
La final de februarie Maure declara ca s-a calculat faptul ca s-ar economisi 30 euro la fiecare vehicul daca ar exista autostrada de la uzina auto si pana la Arad.
El a afirmat ca grupul francez Renault nu are deocamdata intentia de a parasi Romania, unde este prezent de 15 ani, dar pe de alta parte, in contextul in care fabrica din Maroc devine din ce in ce mai competitiva, este important ca Romania sa-si pastreze la randul ei competitivitatea, pentru a putea exporta catre pietele din vestul Europei.
In prezent producatorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni catre granita si invers.
Sibiu-Pitesti, autostrada declaratiilor controversate
Tronsonul de autostrada Sibiu-Pitesti este unul dintre cele mai importante pentru Romania, insa in ultimele luni au existat nenumarate controverse si discutii cu privire la intentia Guvernului de a amana lucrarile pana cel mai devreme in 2017 sau chiar 2020, punand accent pe alte autostrazi precum Bucuresti-Alexandria, Targu-Neamt-Roman-Iasi sau pe cealalta traversare a Carpatilor: Comarnic-Brasov.
- Pe larg despre planurile de constructie a autostrazilor si obstacolele ce apar puteti citi AICI
Trebuie reactualizat studiul de fezabilitate, iar lucrarile pot incepe la cele doua capete ale autostrazii (Sibiu-Boita) si Pitesti-Curtea de Arges), cel mai repede la final de 2015 sau in 2016. Diversele amanari ale procedurilor arata ca va fi un proces lung si este greu de crezut ca autostrada va fi gata pana in 2020, daca nu cumva multi ani mai tarziu.
Autostrada Sibiu-Pitesti, tema de contre politice
Presedintele Traian Basescu declara pe 10 februarie ca nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.
„Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu”, spunea Traian Basescu.
In replica, premierul Victor Ponta declara pe 11 februarie ca afirmatia presedintelui potrivit caruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii Dacia la Pitesti reprezinta o „inconstienta sinistra, o tampenie”, adaugand ca a fost asigurat chiar de seful Grupului Renault de continuarea investitiei.