Alfa Romeo vrea sa ajunga sa vanda 400.000 de masini in 2018, de cinci ori mai mult decat anul trecut, iar pentru asta va lansa opt noi modele, arata planul prezentat de Sergio Marchionne, sef al Fiat Chrysler Automobiles. Marca italiana va avea si SUV-uri si noi modele compacte, dar si berline de clasa mare. Planul cuprinde investitii de cinci miliarde euro si obiectivul este ca Alfa Romeo sa ajunga sa concureze cu marcile premium germane care acum au, cum recunosc si italienii, un avans fenomenal.
Harald Wester, director general executiv (CEO) al Alfa Romeo, spune ca noile modele vor avea la baza o noua arhitectura, denumita Giorgio, care se va preta atat pentru modele compacte, cat si pentru cele de clasa mare. Alfa Romeo va intra pe noi segmente, inclusiv SUV, in incercarea de a creste vanzarile spectaculos, de la 74.000 de masini in 2013 la 400.000 in 2018. „Trebuie sa resetam totul si sa revenim pur si simplu la acea Alfa Romeo pe care oamenii o admirau”, spune seful marcii.
Wester a dat exemple din trecut, inclusiv de acum 28 de ani, dupa ce Alfa a fost preluata de Fiat si si-a pierdut complet ADN-ul sub influenta companiilor sub umbrela carora s-a aflat. „Cu exceptia partii stilistice, ADN-ul marcii nu a fost respectat”, spune CEO-ul. Ca exemple de masini ce nu au mai respectat traditia ADN-ului marcii, au fost mentionate Brera, 159 si Spider si in raportul prezentat oficialii au admis ca aceste modele mai putin reusite au permis marcilor germane premium sa ia „un avans fenomenal”.
Primele semne ale schimbarii se vor vedea la final de 2015, cand va iesi primul model dintre cele opt, cel mai probabil un sedan care va inlocui modelul 159, sedan de dimensiunile unui BMW Seria 3 ce s-ar putea numi Giulia, scrie presa americana. 159 nu se mai produce din 2011 si nu a fost inlocuit cu nimic.
Interesant este ca Alfa Romeo va avea o prezenta importanta in segmentul SUV, datorita adaptabilitatii arhitecturii Giorgio. E vorba de un SUV de clasa medie, cu dimensiuni intre BMW X3 si X5, dar si de un alt SUV de mari dimensiuni gandit pentru piata din SUA. Acest SUV va avea elemente tehnice de la Jeep Grand Cherokee si de la Maserati Levante. Discutii despre un SUV Alfa s-au purtat de peste un deceniu, iar in 2003 a fost prezentat conceptul Kamal, dar nimic nu a fost aprobat pentru productie.
La segmentul compact sunt planuri pentru un inlocuitor al Giuliettei (model care va purta un alt nume), fiind vorba de doua tipuri de caroserie (unul in stilul Mercedes CLA si altul cu loc mai mult de depozitare, in stilul Audi A3 Sportback). MiTo nu va fi innoit.
La clasa medie, succesorul lui 159 va iesi pe piata la final de 2015 si mai tarziu va iesi o versiune sportiva cu mai mult spatiu de depozitare, similar cu Mercedes CLS, ca idee.
Alfa Romeo va fi prezenta si in clasa E cu un model „nava amiral”, proiectul debutand in ultimele luni din 2012, pornind de la Maserati Ghibli. Italieni au mai vorbit si de un model „special”, presa speculand ca e vorba de o masina ce ar putea concura BMW Seria 6.
Alfa Romeo are in gama doar trei modele: MiTo, Giulietta si 4C. Cea mai ieftina varianta de MiTo costa sub 12.500 euro, iar 4C peste 50.000 euro.
„Este un nou punct de plecare si cea mai buna abordare”, conchide Sergio Marchionne, seful Fiat Chrysler Automobiles. Aceste opt modele (noi plus restilizate) vor fi lansate intre 2015 si 2018, iar arhitectura cu nume de cod Giorgio va fi utilizata si pe piata din SUA, la modele Dodge si Chrysler.
Surse: Automotive News, Autocar, AFP