Simplitatea este esentiala pentru un design auto reusit, iar normele tot mai stricte de emisii pe care automobilele trebuie sa le respecte vor duce la aparitia unor elemente decorative si grafice neplacute ochiului, spune seful de design al Vokswagen Group, Walter de Silva. Pana la finalul deceniului se vor vedea primele semne nefaste, iar dupa 2020 aceste elemente se vor inmulti, mai spune renumitul designer, citat de Automotive News.
Walter de Silva are 63 de ani si coordoneaza 2.000 de oameni care lucreaza pe 150 de proiecte. El sustine puritatea si simplitatea designului auto, lucru care i-a adus si critici de la cei care spun ca simplitatea inseamna si aspect plictisitor.
„Complexitatea nu prea mai e la moda. Tinerii vor lucruri mai simple, mai intuitive. Insa desi punctul meu de vedere legat de simplitate nu se va schimba, ma tem ca regulile mai stricte legate de emisii vor duce la aparitia unor decoratiuni si elemente grafice neplacute din punct de vedere estetic”, avertizeaza el.
Institutiile europene preseaza industria auto sa reduca emisiile medii de CO2 ale masinilor noi si constructorii sunt acuzati de ani buni ca nu fac destul pentru aceste reduceri care sa diminueze si poluarea.
Introducerea acestor norme a starnit controverse la nivelul UE unde unele companii au obtinut amanari. Cert e insa ca reducerea emisiilor poluante nu se poate face doar aducand motoare mai economice si reducand greutatea masinii, ci si umbland la partea de aerodinamica prin schimbari aplicate designului exterior.
Pentru a reduce emisiile trebuie sa scada greutatea vehiculului si sa se reduca si coeficientul aerodinamic, spune de Silva: „Daca greutatea poate fi redusa in multe feluri, spre exemplu folosind materiale diferite, aerodinamica nu este o arta, ci o stiinta. Unui tunel aerodinamic nu-i „pasa’ de imaginea de brand sau de feeling-ul de familie, ci doar masoara performantele aerodinamice ale masinii”.
Dorinta de a avea performante aerodinamice cat mai bune a dus la masini de la marci rivale care au insa proportii aproape identice si arata aproape la fel din profil, spune oficialul Volkswagen, dand ca exemplu modelele Toyota Prius si Honda Insight.
Pana la finalul deceniului se vor vedea primele semne nefaste legate de aceste constrangeri, iar dupa 2020 aceste elemente se vor inmulti, dar de Silva spune ca nu este ingrijorat.
„Noile limitari reprezinta un stimul pentru creativitate”, spune de Silva, care da ca exemplu evolutia designului partii frontale a masinilor ca efect al primelor reglementari legate de siguranta pietonilor.
Ca exemplu de concept cu forma aerodinamica aproape perfecta, de Silva da conceptul VW XL1.