Renault a decis sa se retraga dintr-un proiect de asamblare a unor vehicule comerciale cu partenerul local ZiL din Rusia, invocand devalorizarea rublei, spune un reprezentant al companiei, citat de Reuters. Renault si Fiat ar fi trebuit sa inceapa asamblarea in acest an, in proiect fiind inclusa si Fiat care inca este in discutii. ZiL s-a infiintat in 1916 si este celebra in Rusia pentru camioane, autobuze, blindate pentru armata, dar si pentru masini blindate produse pentru fostii presedinti ai URSS.
In 2013 ZiL, Renault si Fiat au semnat un acord de principiu prin care se obligau sa inceapa in prima parte din 2014 constructia de vehicule comerciale langa Moscova. Era vorba de o productie anuala de 25.000 de vehicule comerciale Renault Master si acelasi numar de Fiat Ducato.
Un purtator de cuvant al Renault spune ca grupul francez a purtat negocieri cu ZiL, insa a decis ca pentru moment sa nu mearga mai departe cu acest proiect auto. Motivul invocat este deprecierea rublei, care face proiectul mult mai putin rentabil.
De la inceput de 2013 rubla s-a depreciat cu 18% in raport cu dolarul, iar anul acesta deprecierea a fost de opt procente pe fondul crizei legate de anexarea Crimeeii. Reprezentantul Renault citat de Reuters nu a legat decizia direct de criza ucraineana si nici de discutiile legate de izolarea Rusiei.
The Moscow Times scrie ca situatia Fiat este diferita de cea a Renault fiindca italienii continua negocierile si ar dori sa continue, insa trebuie sa gaseasca un partener.
ZiL (Zavod imeni Likhachova) s-a infiintat in 1916 si este celebra in Rusia pentru camioane, autobuze, blindate pentru armata, dar si masini blindate produse pentru fostii presedinti ai URSS.