Acasa Skoda Skoda CitiJet, studiu de masina decapotabila bazat pe Citigo

Skoda CitiJet, studiu de masina decapotabila bazat pe Citigo

de Adrian Mitrea

Studiu Skoda CitiJet (sursa - Skoda)Skoda prezinta CitiJet, un studiu de design realizat de 16 ucenici ai Scolii Profesionale de Inginerie Mecanica Skoda, impreuna cu designeri ai marcii cehe. Skoda CitiJet este practic o decapotabila derivata din modelul Citigo – cel mai mic al Skoda, si va fi prezentata publicului la a 33-a editie a intalnirii fanilor GTI, in Worthersee (28-31 mai).

Echipa de ucenici care a lucrat la realizarea Skoda CitiJet este formata din 2 femei si 14 barbati si a avut mana libera in ceea ce priveste proiectul. Seful de design al Skoda, Jozef Kaban, impreuna cu echipa sa, au oferit suportul necesar pe parcurs,

Aceasta este prima data cand Skoda deruleaza un astfel de proiect al stagiarilor. Acesta a avut scopul de a incuraja creativitatea ucenicilor si de a le oferi experienta de a-si impune propriile idei si entuziasmul in procesul de design al unui automobil.

„Skoda CitiJet este o decapotabila pentru oras, dinamica si cu un design expresiv, care are la baza modelul Skoda Citigo. Exteriorul se remarca prin culoarea metalizata, uimitoare, albastra si alba, si prin jantele sport, din aliaj, cu diametrul de 16 inch si finisare albastra. De asemenea exista si un eleron confectionat manual, in partea din spate si un esapament impunator, cu doua terminatii. Sub capota poate fi gasit un motor 1.0 MPI pe benzina, care furnizeaza 55 kW/75 CP”, noteaza Skoda, intr-un comunicat de presa.

Interiorul sport este derivat din interiorul editiei speciale Skoda Citigo Sport. Acesta include volanul cu trei spite, imbracat in piele cusuta cu ata rosie, precum si terminatia manetei de viteze si maneta pentru frana de parcare, de asemenea imbracate in piele. Tapiteria scaunelor si covorasele beneficiaza de materialul textil model ‘Sports’, iar panoul de instrumente este finisat in rosu si alb. In plus, a fost instalat un sistem de sunet special, cu o putere maxima de 300 W. Sistemul de iluminare de la interior, cu LED-uri albastre, raspunde chiar si la muzica redata.

La Skoda Auto Vocational School of Mechanical Engineering (Scoala Profesionala pentru Inginerie Mecanica Skoda Auto), tinerii parcurg un program de formare de trei sau patru ani, in discipline tehnice, absolvind cu o diploma de ucenicie completa, sau echivalentul bacalaureatului. In prezent exista 13 programe de pregatire. Cele mai populare cursuri de trei ani sunt cele pentru mecanici auto, electricieni auto si electricieni. Cele mai populare cursuri cu durata de patru ani sunt cele din domeniul logisticii industriale. Scoala profesionala ofera, de asemenea, si studii postuniversitare si la distanta.

De mai multi ani, compania impreuna cu sindicatul KOVO isi asuma responsabilitati sociale in ceea ce priveste pregatirea tinerilor. In 2013 circa 280 de tineri si-au inceput pregatirea la scoala profesionala Skoda. Programele educationale sunt gratuite, iar munca efectuata ca parte a scolarizarii este, de asemenea, sprijinita financiar. Dupa absolvirea scolii, toti absolventii primesc o oferta de munca la Skoda.

Producatorul din Republica Ceha a avut o scoala profesionala la sediul companiei inca din 1927, iar de atunci 21.500 elevi si-au incheiat pregatirea aici. Aproape 1.000 de elevi se pregatesc in prezent pentru viitoarele lor cariere.

Skoda CitiJet Concept (sursa - Skoda)

Lasa un comentariu