Acasa Piata Auto De ce isi iau oamenii masini, cati fac asta pentru statut social si de unde culeg informatiile cele mai utile

De ce isi iau oamenii masini, cati fac asta pentru statut social si de unde culeg informatiile cele mai utile

de Vlad Barza

(sursa - Jaguar)

Tinerii din zone precum America Latina, Orientul Mijlociu si Africa se arata cei mai dornici sa-si ia masina in viitorul apropiat, foarte multi dintre ei punand pe primul loc statutul social, arata un studiul Nielsen realizat in randul a 30.000 de posibili clienti, din 60 de tari. Intra in articol pentru a vedea in ce zone sunt preferate masinile noi, unde cele second-hand si in ce tari automobilul e cel mai important pentru statutul social.

Studiul facut in randul a 30.000 de persoane din 60 de tari arata ca 65% ar vrea in urmatorii doi ani sa-si ia masina, fie noua, fie rulata. Cea mai mare intentie de a cumpara masina este in Africa, Orientul Mijlociu si America Latina (75%), iar Europa are porcentele cele mai mici jumatate din cei intrebati, de vina fiind criza. Nici America de Nord nu sta grozav, cu 56%.

Interesanta este diferenta dintre proportia celor care vor sa-si ia masina noua si second-hand in urmatorii doi ani. In America Latina 65% vor sa-si ia autoturism nou si doar 7% vechi, in timp ce 22% dintre europeni vor masina noua si 28% rulata. In Africa si Orientul Mijlociu ponderea nou – second-hand este de 45-30.

Incluzand atat masinile noi cat si cele uzate, India, Brazilia si indonezia sunt tarile cu cele mai bune procente, peste opt din zece respondenti spunand ca intentioneaza sa-si ia masina in viitorii doi ani.

Cei de la Nielsen i-au intrebat pe oameni si ce ii determina sa cumpere masina, iar 84% au invocat placerea de a conduce. Dincolo de asta, 63% au spus ca pur si simplu aveau nevoie de masina, iar 62% au invocat faptul ca pentru ei masina este simbol al statului social. La aceasta intrebare au fost posibile mai multe variante de raspuns.

Suntem si noi in tara martori ai unor scene care dovedesc ca oamenii si-au luat masini scumpe doar ca sa arate ca au bani si „sa se dea mari”, iar din studiu a reiesit o lista a tarilor in functie de procentajul celor care spun ca si-ar lua masina ca simbol al statului social. Thailanda (82%), India (81%), China (79%) si Filipine (79%) sunt tarile cu cea mai mare pondere.

Cand e vorba de cei care spun ca si-ar lua masina pur si simplu pentru ca le este utila, Coreea de Sud (86%), Slovenia (81%), Indonezia (78%) si Singapore (74%) stau cel mai bine.

Exista o diferenta si in functie de varsta: ponderea tinerilor care spun ca isi iau masina pentru statut este mai mare decat ponderea celor cu varste mai inaintate.

Cei de la Nielsen spun ca producatorii auto sunt constienti de cat de important e factorul emotional in achizitia unei masini, insa trebuie sa se asigure ca mesajele din campanii sunt clare si ajung la audienta tintita. Daca producatorii stiu ca au mai ales clienti care se gandesc la statutul social, efortul de vanzari trebuie sa se concetreze pe modele de lux.

Consumatorii au fost intrebati ce tip de publicitate li s-a parut cea mai utila, iar aici cei mai multi au indicat reclamele pe internet, urmate de cele la TV, apoi cele din reviste auto si din presa scrisa.

De pe ce tipuri de site-uri isi iau clientii cele mai multe informatii cand e vorba de o masina? Doua treimi au mentionat site-urile marcilor auto, iar 41% au mentionat site-urile profesioniste care publica test-drive-uri. Doar 28% au spus ca de cel mai mare ajutor le-au fost site-urile dealerilor, iar 34% au mentionat retelele sociale.

Lasa un comentariu