Acasa General Motors General Motors, acuzata in Congresul SUA ca a incurajat o cultura interna a ascunderii defectelor

General Motors, acuzata in Congresul SUA ca a incurajat o cultura interna a ascunderii defectelor

de Vlad Barza

Mary Barra (sursa - General Motors)

Sefii General Motors au fost acuzati in audierile din Congresul SUA ca au incurajat si intretinut o cultura de musamalizare a defectelor tehnice descoperite, scrie Financial Times. Documentele arata ca, desi compania a descoperit acum zece ani probleme la o piesa defecta, nu a facut recall decat in acest an, desi componenta costa sub un dolar/vehicul. Dealerii GM sunt ingrijorati ca vanzarile vor fi afectate in scandalul rechemarilor intarziate care au provocat minim 12 morti in accidente.

Mary Barra, noua sefa a GM, a avut ore grele la audierile din Congresul SUA unde a fost pusa in fata a zeci de intrebari legate de modul in care a fost posibil ca GM sa ignore aproape un deceniu problemele la o piesa care costa mai putin de un dolar.

Senatorul de Missouri Claire McCaskill a venit cu cele mai vehemente intrebari, convingerea ei fiind ca la cel mai mare producator auto american este inradacinata practica de a ascunde sub pres defectele tehnice.

In acest caz, inca din 2004 documente interne ale companiei aratau ca s-a descoperit un comutator de aprindere defect care putea duce la oprirea brusca a motorului in timpul mersului. In consecinta si airbag-urile se dezactivau, iar la coliziune nu-i mai putea proteja pe ocupanti, datele aratand ca 12 oameni au murit in astfel de circumstante.

Documente obtinute de Reuters arata ca piesa costa sub un dolar, insa compania a decis in 2005 sa nu faca recall. Mary Barra a fost criticata pe motiv ca in disperarea de a face economii cu orice pret, compania a neglijat lucrurile legate de siguranta.

Sefa GM spune ca nu a stiut nimic de aceste probleme pana pe 31 ianuarie 2014 si in februarie s-au luat masuri si au fost rechemate 2,6 milioane de masini pentru schimbarea comutatorului. Opinia generala este insa ca acest recall ar fi trebuit sa fie facut acum noua ani si in acest mod ar fi fost salvate vieti.

Barra a spus ca, daca intr-adevar au fost ascunse defectele in asa hal, practica este una inacceptabila, insa a tinut sa precizeze ca in prezent la noul General Motors nu se mai procedeaza asa, noul GM fiind cel rezultat dupa iesirea de sub protectia legii falimentului acum patru ani. In companie se desfasoara o ancheta interna.

Barra a tinut asadar sa faca o diferenta clara intre compania de acum noua ani si cea de acum care face lucurile ca la carte. Senatorul Claire McCaskill a sustinut insa ca GM nu s-a schimbat si a dat ca exemplu cele noua luni care au trecut din momentul in care GM a compensat familia victimei unui accident cauzat de o eroare tehnica de productie si momentul marelui recall din februarie. Senatorul a conchis ca vechiul GM ascundea problemele sub pres, in timp ce noul GM reactioneaza cu intarziere de noua luni la chestiunile serioase.

McCaskill a mai spus si ca executivi ai GM au mintit in documente oficiale si au ignorat probleme tehnice despre care stiau si care necesitau actiune imediata.

Scandalul are urmari si sunt voci care sustin ca vinovatii intregului sir de musamalizari ar trebui sa ajunga la inchisoare. General Motors se asteapta si la probleme de imagine si mai multi dealeri  din SUA spun ca tot mai multi clienti ii suna, aratandu-se ingrijorati de siguranta masinilor.

Lasa un comentariu