A doua generatie a crossover-ului compact Nissan Qashqai este disponibila in Romania de la 18.690 Euro, cu TVA, motorizarea de baza fiind de 1,2 litri pe benzina (supraalimentat), cu o putere mxima de 115 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 190 Newton-metru (Nm). Masina a fost prezentata in ianuarie presei din Romania, insa la acel moment nu erau disponibile si preturile. Pe calendarul de lansari al Nissan mai figureaza in acest an Juke facelift (mai) si noul X-Trail (iulie).
Rival pentru modele precum Volkswagen Tiguan si Mazda CX-5, Nissan Qashqai este acum cu pana la 40 kg mai usoar si cu 49 mm mai lung decat modelul care a iesit din productie. Din 2007, cand a fost lansata prima generatie Qashqai, si pana in prezent, Nissan a vandut doua milioane de astfel de automobile. Noul model vine sa continue acest succes comercial, iar nivelul tehnologic la care a ajuns arata cat de important este Qashqai pentru Nissan. Noul Qashqai este construit pe arhitectura de vehicul CMF (Common Module Family) dezvoltata de Alianta Renault-Nissan si este al doilea model care o adopta, dupa noul X-Trail, care va fi lansat si el tot in 2014.
click aici pentru galeria foto
Qashqai este desenat si proiectat in Europa si este produs in Marea Britanie, in uzina Nissan Sunderland. Pentru piata romaneasca este disponibil in cele trei versiuni de echipare deja consacrate pe toata gama de modele a constructorului: Visia, Acenta si Tekna.
Nivelul standard de echipare pentru versiunea de intrare vine cu dotari precum faruri cu halogen si lumini de zi cu LED, proiectoare de ceata, oglinzi in culoarea caroseriei reglabile electric si incalzite, bare de protectie si manere exterioare de usi in culoarea caroseriei si jante de otel de 16 inch. Tot in standard si tot pe prima versiune de echipare, Visia, Noul Nissan Qashqai include in pret aer conditionat cu reglare manuala, frana de mana electronica, radio CD MP3 cu patru boxe si port USB cu mufa auxiliara, inchidere centralizata cu telecomanda, cruise control, limitator de viteza si Bluetooth, acestea din urma avand comenzile amplasate pe volan.
La nivelul echipamentelor de siguranta, Visia propune in standard sistemul Chassis Control (cu sistem activ de control al traiectoriei si control activ al rularii) airbag-uri sofer si pasager, airbag-uri laterale si tip cortina, tetiere fata active, ABS, EBD si asistenta la franare, ESP si asistenta la pornirea din rampa.
Ca optiuni, versiunea Acenta este disponibila cu NissanConnect si Nissan Safety Shield, cele doua sisteme fiind disponibile in standard pe varful de gama Tekna, alaturide sistemul Intelligent Park Assist. Optional pe versiunea Tekna, Nissan Safety Shield poate fi completat de cele trei functii inaugurate anul trecut pe Noul Nissan Note: Avertizare Unghi Mort, Detectare Obiecte in Miscare si Alerta Atentie sofer.
De retinut este ca toate versiunile de echipare beneficiaza de stopuri cu LED si lumini de zi (DRL) cu LED.
La fel ca si pe noul Note, Nissan ofera pe Qashqai un ansamblu de tehnologii grupate in pachetul Safety Shield. Este vorba despre:
- Front Collision Avoidance – Prin intermediul unui sistem radar, masina ofera trei niveluri de asistenta. Primul consta intr-un mesaj sonor cand distanta pana la masina din fata este periculos de mica, al doilea nivel consta in franarea usoara a masinii daca soferul nu reactioneaza la primul semnal, iar al treilea nivel consta in franarea masinii pana la oprire completa – daca e cazul – atunci cand radarul detecteaza ca distanta fata de vehiculul din fata se tot micsoreaza.
- Driver Attention Support – In circa zece minute masina studiaza modul de condus al soferului, in principal cum acesta actioneaza volanul, iar daca dupa un timp soferul misca haotic de volan si da semne de oboseala, Qashqai ii recomanda o pauza.
- Traffic Sign Recognition – Oriunde in Europa, camera video montata in parbriz poate recunoaste semnele de ciculatie importante, cum ar fi limitele de viteza, si le afiseaza soferului pe un ecran. Camera poate recunoaste si afisa simultan doua indicatoare rutiere, spre exemplu atunci cand in conditii de ploaie limita de viteza este alta decat in conditii de uscat.
- Lane Departure Warning – In cazul in care soferul e pe cale sa paraseasca neintentionat banda de circulatie (adica nu actioneaza maneta de semnalizare), masina il avertizeaza pentru a fi atent la pozitia automobilului pe carosabil.
- Blind Spot Warning – Utilizand camera video din spatele automobilului, parte a sistemului Around View Monitor, masina monitorizeaza unghiurile moarte si cand o masina se afla acolo, pe partea respectiva, stanga sau dreapta, o lumina galbena se aprinde in oglinda retovizoare aferenta. In cazul in care soferul intentioneaza sa intre pe banda respectiva, lumina galbena incepe sa clipeasca si se aude si un mesaj sonor de avertizare.
- Moving Object Detection – Prin intermediul camerei video din spatele masinii sunt detectate obiecte in miscare din spate, la manevre de parcare, cum ar aparitia unui copil, animal, cos de cumparaturi, si avertizeaza soferul asupra prezentei in spatele masinii a noului obstacol.
- High Beam Assist – Prin intermediul camerei video din parbriz masina regleaza automat fasciculul de lumina in functie de traficul din fata (pe acelasi sens de mers sau de pe contrasens) si poate comuta automat intre faza scurta si faza lunga astfel incat soferul din Qashqai sa aiba maximum de vizibilitate, dar fara sa-i deranjeze pe ceilalti participanti la trafic.
De asemenea, Nissan mai ofera pe noul Qashqai Chassis Control – un sistem avansat de control al manevrabilitatii, inspirat din cel al Nissan GT-R, care utilizeaza sistemele Vehicle Dynamic Control (VDC – controleaza pierderile de tractiune), Active Trace Control (ATC – franeaza selectiv rotile pentru ca masina sa se inscrie mai bine pe viraje) si Active Ride Control (franeaza selectiv rotile pe drumuri denivelate, pentru a spori confortul).
In plus, noul Qashqai poate avea faruri integrale cu LED. Fara halogen si fara xenon, aceste faruri au LED pentru luminile de zi (DRL), faza lunga si faza scurta, fiind mai economice si asigurand o iluminare mai buna decat cele cu xenon sau halogen.
Intelligent Parking Assist cauta locuri de parcare si poate actiona automat volanul, iar tot ce trebuie sa faca soferul este sa controleze acceleratia si frana, lasand volanul liber. Acesta va fi actionat automat de catre masina pentru a parca (aproape) singura (lateral si garari).
Sistemul avansat multimedia se numeste NissanConnect si are touchscreen de 7 inch.
Nissan spune ca portbagajul are o capacitate de 430 de litri, cu 20 litri mai mult decat la prima generatie.
Pentru confortul pasagerilor, japonezii spun ca au utilizat tehnici de scanare similare cu cele de la NASA pentru a studia comportamentul corpului uman pe scaun, punctele de contact cu acesta si fluxul sanguin. Astfel, scaunele au fost complet reproiectate si asigura o ergonomie mai buna.
Motorul de baza este de 1,2 litri turbo pe benzina (1.2 DIG-T) de 85 kW/115 CP, ce asigura un cuplu maxim de 190 Nm, acesta fiind cuplat la o transmisie manuala cu sase viteze. Al doilea propulsor pe benzina – si cel mai puternic disponibil pe Qashqai – este: 1.6 DIG-T de 110 kW/150 CP si 240 Nm. Si acesta este tot turbo, insa NU va este disponibil in Romania (cel putin nu deocamdata).
Gama diesel este alcatuita din 1.5 dCi de 81 kW/110 CP si 1.6 dCi de 96 kW/130 CP. Pentu acesta din urma este disponibila si o cutie de viteze „automata” – in fapt una cu variatie continua, denumita Xtronic. Aceasta nu are trepte de viteza, insa le simuleaza pentru a se comporta ca o cutie de viteze automata clasica atunci cand este solicitata la maximum, iar in restul situatiilor gaseste un raport optim de transmisie pentru o rulare silentioasa si lina.
Pentru a asigura confort, dar si agilitate, Nissan a ales sa puna pe Qashqai amortizoare cu dublu piston.
Sistemul de directie are functii Normal si Sport, pentru a se potrivi gusturilor diversilor soferi.
Noul Qashqai poate avea doar tractiune fata sau integrala (ALL MODE 4×4-i).
In perioada 27-30 martie 2014 Nissan organizeaza lansarea comerciala noului model in intreaga retea de dealeri si evenimentul este de tip „porti deschise”, ceea ce inseamna ca cei interesati pot vedea si testa masina.