Acasa Anvelope Piata anvelopelor noi a scazut cu 26% anul trecut, arata un studiu GfK

Piata anvelopelor noi a scazut cu 26% anul trecut, arata un studiu GfK

de Vlad Barza

(sursa - Suzuki)

In 2013, valoarea vanzarilor de anvelope noi pentru autoturisme si camionete a inregistrat o scadere de 26% fata de 2012, totalizand aproximativ 124,3 milioane de euro, arata un studiu GfK. Cea mai importanta scadere s-a inregistrat la anvelopele destinate camionetelor (39%). Segmentele de anvelope de autoturisme si cel reprezentat de anvelopele pentru SUV-uri si autovehicule 4×4 au avut si ele scaderi considerabile, de 25%.


Piata anvelopelor

Totusi, anvelopele de vara au inregistrat o crestere de 16% in valoare fata de 2012, avand in vedere ca acest segment a fost puternic afectat in momentul in care Guvernul a decis obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna.

Pe fondul acestei legi, in ultimii trei ani, piata anvelopelor a inregistrat o sezonalitate puternica in perioada octombrie-decembrie, atunci cand cererea s-a indreptat catre anvelopele de iarna. Practic, bugetele destinate achizitionarii anvelopelor s-au cheltuit in mare parte pe acest segment in special in 2011, dupa care interesul a inceput sa scada.

„Anul trecut, valoarea vanzarilor de anvelope de iarna a inregistrat o scadere de -39%, cea mai mare din ultimii trei ani. Ramane de vazut daca in 2014 piata va reusi sa mai recupereze din pierderile inregistrate in 2012 si 2013 si daca segmentul de vara va reusi sa atraga in continuare o cerere importanta”, spune Ileana Tilvan, Client Service Automotive Consumer Choices GfK Romania.

Piata uleiurilor de motor

Valoarea vanzarilor de uleiuri de motor destinate autoturismelor si camionetelor a inregistrat in 2013 o scadere usoara, de 2% fata de 2012, insumand aproximativ 132,4 milioane euro. Scaderea s-a mai diminuat fata de anul anterior, in 2012 aceasta fiind de 16% comparativ cu 2011. Din punctul de vedere al structurii pietei, ea este corelata cu parcul auto: piata este dominata de uleiuri destinate masinilor pe benzina, dar si de uleiuri cu o vascozitate ridicata, cele de 10w40 reprezentand aproape 40%, parcul auto roman fiind inca unul imbatranit.

In comparatie cu 2012, segmentul de uleiuri de motor destinate masinilor pe motorina a inregistrat o usoara crestere, de 4%. Acest lucru este  usor de explicat daca tinem seama de importul masiv de masini second hand din UE,  majoritatea fiind diesel.

Rezultatele se bazeaza pe studiile desfasurate regulat din ianuarie 2011 pe panelul de retail al GfK care monitorizeaza vanzarile magazinelor auto specializate din Romania.

Lasa un comentariu