Acasa General Motors Peste 300 de oameni au murit din cauza unui recall facut mult prea tarziu de General Motors, sustine un raport din SUA

Peste 300 de oameni au murit din cauza unui recall facut mult prea tarziu de General Motors, sustine un raport din SUA

de Vlad Barza

Test Impact Chevrolet Aveo (sursa - Euro NCAP)

Un defect la airbag-urile unor modele General Motors a starnit un urias scandal in SUA, unde compania e acuzata ca ar fi avut inca din 2001 semne despre problema, insa a facut rechemare abia in 2014. Partea cea mai grava este ca un raport indica 303 decese din cauza unor airbag-uri care nu s-au deschis, insa General Motors spune ca cifrele sunt mult exagerate, cele corecte fiind de peste 20 de ori mai mici, informeaza The New York Times.

Din cauza unui defect de fabricatie au fost numeroase cazuri in care motorul s-a oprit brusc, chiar si la viteze mari, iar airbag-urile nu au mai reactionat si nu s-au deschis in caz de coliziune. General Motors a facut in februarie un recall pentru 1,6 milioane de masini Chevrolet, Saturn si Pontiac produse intre 2003 si 2007, insa grupuri de siguranta a traficului spun ca General Motors ar fi stiut de problema inca din 2001, dar nu ar fi facut nimic.

Totusi, documente trimise inca din 2004 de General Motors catre puternica agentie de siguranta NHTSA dovedesc ca se stia de problema, insa directorii GM spun ca pana in februarie 2014 conducerea companiei nu a stiut de problema.

Rapoartele General Motors indica faptul ca 12 oameni ar fi murit in coliziuni din cauza nedeschiderii airbag-urilor la masinile incluse in recall, insa un raport al influentei asociatii Center for Auto Safety arata ca numarul real de decese ar fi fost de 303. Asociatia a comandat raportul celor de la Friedman Research, un cabinet de analiza a datelor din accidente.

Chestiunea se complica mai mult fiindca Center for Auto Safety acuza NHTSA ca nu a insistat pentru un recall atunci in 2004 cand o buna parte dintre decesele intamplate pana in 2012 ar fi putut fie evitate. NHTSA e acuzata ca nu si-a dat seama cat de grava e problema si nici nu a actionat in consecinta. NHTSA spune insa ca primeste anual 40.000 de plangeri si in cazul General Motors nu au fost destule date incat sa fie nevoie de un recall atunci.

General Motors a criticat raportul, care a avansat numarul de 303 morti, si spune ca Friedman Research analizeaza date brute despre accidente si fara o analiza riguroasa concluziile sunt pripite.

In februarie 2014 GM a rechemat 778.000 de masini din sase modele si o saptamana mai tarziu a rechemat alte 800.000 din patru modele, niciunul nemafiind in productie (2003-2007).

Compania risca o amenda de cateva zeci de milioane de dolari si va avea probleme de imagine, Incidentul este o dovada ca pana si in SUA, unde rechemarile auto sunt luate in serios si autoritatile sunt dure cand e vorba de asta, pot aparea omisiuni.

Lasa un comentariu