Acasa Mercedes-Benz Mercedes-Benz Viano isi incheie cariera in Romania cu 400 unitati livrate, iar importatorul tinteste mai sus cu inlocuitorul sau, Clasa V

Mercedes-Benz Viano isi incheie cariera in Romania cu 400 unitati livrate, iar importatorul tinteste mai sus cu inlocuitorul sau, Clasa V

de Adrian Mitrea

Mercedes-Benz Clasa V si Mercedes-Benz Viano (sursa - Daimler)

Mercedes-Benz Viano, monovolum business utilizat in principal de hoteluri ca shuttle si servicii de concierge, isi termina cariera comerciala in Romania cu circa 400 de unitati livrate in intervalul 2008-2013, iar inlocuitorul sau, Clasa V, va fi lansat in urmatoarele luni pe piata romaneasca, cu ambitii si mai mari: vanzari anuale de circa 100 unitati.

Pe un segment in care rivalii Audi si BMW nu exista, iar singurul concurent redutabil este Volkswagen T5, Mercedes-Benz Viano a reusit in perioada scursa din 2008 si pana in prezent sa se impuna pe piata de monovolume destinate transportului de business.

Mercedes-Benz Clasa V, care va inlocui in curand Viano, tinteste insa si mai sus, spre vanzari anuale de 100 unitati, fata de o medie de sub 70 de unitati/an pentru Viano.

„Clasa V se adreseaza in primul rand clientilor de autoturisme, dar obiectivul nostru este sa pastram si chiar sa convingem si alti clienti de autovehicule comerciale sa achizitioneze noul V-Class”, a declarat pentru 0-100.ro Gabriel Craciun, director de marketing si PR in cadrul Mercedes-Benz Romania.

Filiala locala a Mercedes-Benz a demarat in Decembrie 2013, in parteneriat cu Hotel InterContinental, un proiect pilot prin care turistii cazati la hotel au parte de un tur special al orasului, alaturi de Catalin Malureanu, concierge-ul hotelului – unul dintre putinii din tara care practica aceasta meserie.

Mercedes-Benz Clasa V ofera loc pentru pana la opt pasageri. Clientii vor putea opta pentru pachet exterior Sports si pachet interior Design. In premiera in acest segment, faruri integrale cu LED sunt oferite optional. La lansare, Mercedes-Benz Clasa V va fi oferit in doua sau trei versiuni de lungime (in functie de piata), cea mai lunga varianta avand 5.370 mm.

Gama de motorizari, la lansare, incepe cu un propulsor turbo diesel de 2,1 litri, cu patru cilindri (163 CP, 380 Nm), ce poarta indicativul V 220 CDI. Va fi oferita ulterior si o versiune de 136 CP a acestui motor. Varful de gama este V 250 BlueTEC, adica cea mai puternica declinare a aceluiasi motor (190 CP si 440 Nm), inlocuid propulsorul V6 turbo diesel de 3 litri. Aceasta din urma motorizare vine echipata standard cu transmisie automata 7G-TRONIC PLUS care are trei moduri de functionare (Sport, Comfort si Manual).

Prin design, dimensiuni, finisaje si dotari, Clasa V vrea sa fie un fel de Clasa S printre autovehiculele de familie.

Printre elementele unde exceleaza Clasa V se numara scaunele ce pot fi imbracate in piele nappa, volanul multifunctional cu 12 butoane, touchpad (disponibil cu sistemul Audio 20 CD si cu sistemul COMAND Online), comenzi vocale (LINGUATRONIC). De asemenea, merita remarcat sistemul de deschidere al hayonului, care include deschiderea individuala a lunetei.

Sistemul de ventilatie optional THERMOTRONIC, care poate inlocui asadar climatizarea reglabila manual TEMPMATIC, poate raci sau incalzi habitaclul in mai multe moduri (FOCUS, MEDIUM si DIFFUSE). Astfel, ocupantii pot alege intre o racire sau incalzire mai directe sau mai difuze si mai lente.

Clasa V preia de la masinile mai mici Mercedes-Benz si tehnologii care tin de siguranta si confort – majoritatea oferite optional. Printre ele se numara sistem de camere video care arata pe ecran tot ce este de jur imprejurul masinii, sistemul de prevenire a coliziunilor COLLISION PREVENTION ASSIST, recunoasterea semnelor de circulatie, asistent pentru mentinerea benzii de circulatie, asistent faza lunga si tehnologia PRE-SAFE (care detecteaza un impact iminent si pregateste centurile de siguranta si airbag-urile pentru protectie optima a ocupantilor). Pentru o tinuta de drum optima, Mercedes-Benz poate echipa Clasa V si cu sistemul AGILITY CONTROL, suspensia limitand astfel inclinarea pe viraje a masinii.

Mercedes-Benz Clasa V pentru piata europeana este produs in Spania, in uzina Vitoria.

Mercedes-Benz Viano si concierge-ul Catalin Malureanu de la Hotel InterContinental (sursa - Mercedes-Benz Romania)

Lasa un comentariu