Acasa Foto In garajul nostru: Renault Clio IV

In garajul nostru: Renault Clio IV

de Adrian Mitrea

Renault Clio IV (sursa - 0-100.ro)
Renault Clio IV (sursa - 0-100.ro)

Renault Clio, a patra generatie, e o declaratie de senzualitate frantuzeasca si bun gust. Pe langa aspectul modern si radical schimbat fata de generatia anterioara, Clio pastraza lucrurile bune mostenite din familie, cum ar fi unele motorizari. Asa ca avem in fata o masina in care modernul isi da mana cu trecutul intr-un mod foarte elegant.

Concept

Cu rivali care au reusit sa ramana foarte puternici pe piata, in ciuda varstei lor comerciale avansate, Renault s-a vazut nevoit sa joace totul pe o carte si sa incerce din nou cucerirea segmentului B. Lansat in cursul anului 2013, Clio IV inca nu a aratat tot ce poate la nivel de vanzari, insa a reusit sa aduca in dreptul marcii Renault locul al doilea la vanzari in segmentul B, pe prima pozitie fiind Ford Fiesta. Iar in 2012 clasamentul a fost Fiesta, Polo si Corsa, lui Clio revenindu-i pozitia a patra in clasament. Iata ca in doar un an frumosul Clio IV a adus Renault de pe locul patru pe locul al doilea in segmentul B, in Europa. Iar asta spune multe despre aceasta masina, nu-i asa?

Design

Clio IV are un design foarte proaspat. In sfarsit Renault a izbutit sa faca un pas foarte mare intre vechile generatii si principii de design si noile filosofii estetice ale masinilor sale. Clio are patru portiere, forma de coupe si solduri pronuntate. In acelasi timp, are proportii foarte bine definite, iar liniile sale dau niste umbre interesante pe caroserie, mai ales cu aceasta culoare a masinii testate.

Pe de-o parte Renault a venit cu un design de buna calitate si de mare finete, insa pe masura ce conduci masina iti dai seama ca aceasta nu se ridica la asteptarile foarte mari pe care ti le creeaza din punct de vedere vizual. Daca ar fi fost o masina urata, impresia de condus ar fi fost excelenta. Dar cand arata asa, asteptarile sunt fixate foarte, foarte sus.

Tehnologie, confort si dotari

Pentru a fi siguri ca nu dau gres cu Clio, cei de la Renault nu s-au zgarcit cand vine vorba de tehnologie. Versiunea din test drive este Dynamique si include in echiparea standard tableta multimedia Media NAV, jante din aliaj usor de 16 inch, faruri de zi cu LED, geamuri electrice fata si cotiera centrala pentru sofer si pasager (prinsa de spatarul scaunului soferului).

Touchscreen-ul functioneaza foarte bine, iar procesorul e rapid. De retinut insa un detaliu: in cazul in care asculti muzica de pe telefon, din memoria lui sau de pe Internet, sistemul Media NAV nu va tine minte unde a ramas cu redarea in cazul in care parasesti masina, iar cand te vei reintoarce la volan instalatia audio va porni pe radio „by default”. Din experienta cu alte masini de clasa B va pot spune ca acest lucru nu se intampla si la Ford Fiesta echipata cu Ford SYNC.

Cele sase airbag-uri standard si cele 5 stele la testele Euro NCAP vin sa confirme ca banii dati pe Clio IV nu inseamna doar o tabla frumos ambutisata si un ecran mare si colorat amplasat in bord in loc de radio-CD. Deci Clio vine si bine echipat, si sigur.

Un mare plus merge si la sistemul de directie, care a fost complet regandit si ofera acum niste reactii mai naturale decat la vechiul model. Nu e o directie perfecta, insa mult, mult mai buna.

O alta surpriza placuta este faptul ca acest Clio IV are si buzunare in fetele usilor din spate, a caror absenta am simtit-o in testul nostru cu Ford Fiesta facelift.

Atentia pentru detalii merge pana intr-acolo ca Renault Clio IV are amortizor pentru capota – o dotare rara in acest segment si nu numai. Din pacate atentia pentru detalii nu a fost mentinuta si pentru usi: e imposibil sa le inchizi bine fara sa le trantesti de ca si cum ai fi suparat pe masina.

Desigur, am gasit si neajunsuri ceva mai importante. Spre exemplu, haionul scartaie la micile torsiuni ale caroseriei, iar pe piatra cubica iti dai seama ca asamblarea putea sa fie mult mai buna decat e.

Dar cel mai suparator detaliu este legat de aerul conditionat automat. Chiar si fara sa dezactivezi compresorul de la buton, acesta devine inactiv oricum, odata ce in habitaclu a fost atinsa temperatura dorita. Iar asta inseamna ca in maximum 30 de secunde in masina miroase deja a umiditate, iar compresorul tot nu porneste pana ce aerul umed nu devine si… cald. Pe scurt, e imposibil sa ai un confort termic decent vara cu climatizarea automata. Bine macar ca e optionala – 350 Euro – si cu siguranta faci o alegere mai buna daca pastrezi aerul conditionat cu reglare manuala.

Pe sosea

Masina din acest test are motorizarea binecunoscuta 1.5 dCi de 90 Cai Putere. Clio cu acest motor turbo diesel Clio IV e o masina foarte placuta. Motorul are resurse de putere decente, iar consumul urban real nu va trece de 6,5 litri/100 km. In plus, fiabilitatea acestui motor e dovedita si este, poate, unul dintre cele mai bune motoare diesel de mic litraj de pe piata.

Impreuna cu directia mai ferma, motorul imprima masinii un temperament dinamic, domolit doar un pic de suspensiile usor moi.

Sunt putine cazuri in care iti doresti mai mult de la Clio IV. In configuratia testata e o masina care e in stare sa te faca sa te simti multumit in aproape orice situatie. In lipsa sunetelor suspecte de la hayon si fara suspensia un pic galagioasa Clio IV ar fi fost o masina perfecta.

Concurenti

Lupta in clasa B e acerba, iar Clio IV mai are de trecut doar de Ford Fiesta pentru a ajunge pe primul loc la vanzari in Europa. Va fi greu, dar nu imposibil. Modele de top care merita mentionate ca principali rivali sunt Volkswagen Polo, Opel Corsa si Peugeot 208. Lista completa e insa mult mai lunga, fiecare constructor auto generalist avand un model de segment B in gama: Seat Ibiza, Chevrolet Aveo, Citroen C3, Fiat Punto, Dacia Sandero, Honda Jazz, Kia Rio, Mazda2, Skoda Fabia, Toyota Yaris si Suzuki Swift si Hyundai i20.

Concluzii

Cu un pret de lista de circa 15.000 Euro pentru versiunea testata, Clio IV are traditia si fiabilitatea de partea lui, garnisita cu tehnologii moderne si un design foarte placut. Probabil ca nu e cel mai bun model de clasa B de pe piata, insa cu siguranta este o masina care merita sa figureze pe lista scurta a oricarui client de masina de oras.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Renault Clio IV (sursa - 0-100.ro)Renault Clio IV (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre