Grupul german Continental promite sa rezolve cat de curand problema mirosului foarte neplacut din jurul fabricii de anvelope din Timisoara, iar in martie va face noi teste cu noua instalatie-prototip. La fabrica a demarat productia de serie a anvelopelor de 20 de inci pentru masini de varf, iar numarul de angajati a trecut de 2.000, a spus pentru HotNews.ro seful fabricii, Klaus Ohlwein. Investitiile au totalizat 30 milioane Euro la fabrica in 2013.
De ani buni timisorenii care locuiesc in jurul uzinei de anvelope Continental se plang de un miros foarte neplacut, iar problema a devenit de nesuportat pentru multi. Compania a inceput insa testarea unei instalatii prototip in Decembrie si a obtinut rezultate pozitive, dar si unele nemultumitoare, astfel ca in Martie trebuie facute noi teste dupa modificarea reglajelor instalatiilor.
„Suntem hotarati sa gasim o solutie si vrem sa ne asiguram ca mirosul va disparea. Dar, ca sa fim realisti, mai intai trebuie sa gasim modul potrivit de a face asta. Cand ne-am intalnit data trecuta (n.r. – in noiembrie) va spuneam ca vom face teste. Ei bine, le-am facut, partial au fost un succes, dar a fost o problema cu emisiile de ozon. Au fost cateva reusite, dar nu suficient pentru a multumii oameni din zona. Nu am vrea sa scapam de miros doar pentru a-l inlocui cu ozon”, a spus Klaus Ohlwein, directorul general al fabricii.
Cateva firme din Germania si Olanda vor veni la final de martie, vor modifica echipamentele existente si compania spune ca problema poate fi rezolvata.
„Am publicat si nivelul emisiilor fabricii de anvelope si sunt sub limitele stabilite de legislatia romaneasca si cea europeana. Deci aici nu e o problema, dar vrem sa rezolvam si problema cu mirosurile. Nu e imposibil de rezvolat, insa avem de lucrat”, mai spune Klaus Ohlwein.
In ultimii ani presa din Banat, dar si cea din capitala a scris despre locuitorii din zona fabricii care s-au plans de mirosurile insuportabile emanate de unitatea producatoare de anvelope. Subiectul a generat multe polemici si a starnit controverse, osciland intre cei care spun ca uzina afecteaza grav sanatatea oamenilor din zona si intre cei care sustin ca Timisoara ar trebui sa fie fericita ca un investitor de calibru se extinde.
Dupa cateva luni de teste compania a inceput la fabrica timisoreana productia de serie pentru anvelopele de 20 de inci destinate unor masini de varf de gama, iar pentru asta nu a fost nevoie de o noua linie de asamblare, ci de adaugarea unor utilaje noi la liniile existente.
Productia va avea o pondere foarte mica, de sub un milion din totalul de 16 milioane anvelope ce vor fi produse anul acesta la fabrica de la Timisoara. Cea mai mare pondere o au anvelopele de 15 si 16 inch.
La Timisoara productia de anvelope scazuse in 2012 la 14 milioane, dupa maximul de 14,8 milioane din 2011, insa anul trecut a urcat la 15 milioane.
Numarul de angajati este de putin peste 2.000 in prezent si ar trebui sa creasca pana la 2.100 spre jumatatea lui 2014. Printre clientii fabricii se numara Dacia-Renault, General Motors, Fiat, Ford, Nissan, Volkswagen, Suzuki, Iveco si Toyota. Compania a inceput si productia de anvelope destinate VAN-urilor, precum Mercedes Sprinter.
Investitiile Grupului german la producatorul de anvelope din Timisoara au depasit 300 milioane Euro, in ultimii 13 ani.
Pana la sfarsitul anului 2012 Continental a investit peste 700 de milioane de euro in activitatile din Romania. Atat Automotive Group, cat si Rubber Group, sunt reprezentate in Romania. Continental detine sapte unitati de productie si trei centre de cercetare si de dezvoltare in Timisoara, Sibiu, Carei, Nadab, Brasov si Iasi.
Continental este partener al unui joint-venture in Slatina si al unui centru de distributie al anvelopelor pentru Europa de Est, in Sacalaz. Continental are in prezent circa 12.000 de angajati in Romania.