Acasa Dacia Nicolas Maure, director general Dacia: Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul daca ar exista autostrada de la uzina pana la Arad

Nicolas Maure, director general Dacia: Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul daca ar exista autostrada de la uzina pana la Arad

de Redactia 0-100.ro

Nicolas Maure (sursa - Dacia)

Uzina din Mioveni trebuie sa-si pastreze competitivitatea fata de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante in acest sens sunt atat accesul facil catre frontiera, cat si mentinea costurilor salariale „la un anumit nivel”, afirma directorul general al Dacia, Nicolas Maure. El spune ca estimarile arata ca s-ar economisi 30 de euro/vehicul daca ar exista autostrada de la Miovei la Arad, noteaza MEDIAFAX.

„Este foarte important pentru noi sa avem acces cat mai facil catre frontiera din Arad si este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul daca ar exista autostrada (de la fabrica la granita, n.r.). In acelasi timp, putem spune ca 30 de euro nu sunt nici mult, nici putin, exista si alte elemente de luat in calcul pentru competitivitatea noastra, iar deocamdata vorbim despre costurile salariale, care trebuie mentinute la un anumit nivel, pentru ca altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzina noua, devine din ce in ce mai performanta si poate fi pusa in comparatie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni sa ramana in fata celei din Tanger”, a declarat Maure, la o intalnire cu presa.

El a afirmat ca grupul francez Renault nu are deocamdata intentia de a parasi Romania, unde este prezent de 15 ani, dar pe de alta parte, in contextul in care fabrica din Maroc devine din ce in ce mai competitiva, este important ca Romania sa-si pastreze la randul ei competitivitatea pentru a putea exporta catre pietele din vestul Europei.

In prezent, producatorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni catre granita si invers, a mai spus directorul general pentru Dacia si Renault Romania.

Presedintele Traian Basescu declara pe 10 februarie ca nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

„Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu”, spunea Traian Basescu.

In replica, premierul Victor Ponta declara pe 11 februarie ca afirmatia presedintelui potrivit caruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii Dacia la Pitesti reprezinta o „inconstienta sinistra, o tampenie”, adaugand ca a fost asigurat chiar de seful grupului Renault de continuarea investitiei.

Nicolas Maure, director general al Automobile Dacia, si Sorin Buse, VP Renault Engineering head of Renault Technologie Roumanie (RTR), au semnat luni contractele de finantare pentru proiectele din cadrul Polului de Competitivitate Auto Muntenia,Acest pol de competitivitate urmeaza sa acceseze fonduri europene nerambursabile in valoare de 15 milioane de euro, in cadrul unor investitii totale de 35 de milioane de euro, se mentioneaza intr-un comunicat al Dacia.

„Concretizarea Polului Auto Muntenia este o veste buna pentru industria auto din regiune, pentru ca este o masura de stimulare a competitivitatii, vitala pentru strategia oricarei companii. Aceste investitii fac parte din strategia grupului de a contribui la competitivitatea activitatilor pe care Renault le are in Romania. La Dacia vom investi pentru a creste capacitatea Uzinelor de a raspunde noilor exigente ale pietei auto. La RTR vom continua sa investim pentru a dezvolta vehicule inovatoare si competitive. In plus, proiectele care se vor realiza in cadrul Polului vizeaza si un program de formare manageriala pentru companiile membre”, a declarat Nicolas Maure, director general Automobile Dacia si Renault Romania.

„In urmatorii doi ani, la Centrul Tehnic Titu, parte a RTR, vor fi construite doua cladiri noi, care vor deservi un centru de realizare a prototipurilor vehicule, respectiv, bancuri de probe pentru testarea motoarelor, care vor fi utilizate in mod special pentru cele cu norme de emisii Euro 6. Tot RTR va coordona si un proiect de cercetare si dezvoltare de solutii tehnice inovatoare pentru viitoarele vehicule.”, a adaugat Sorin Buse, VP Renault Engineering head of Renault Technologie Roumanie.

Lasa un comentariu